صفحه اصلی / استان ها / بیمارستان آیت‌الله‌العظمی بروجردی صاحب ام آر آی شد
بیمارستان آیت‌الله‌العظمی بروجردی صاحب ام آر آی شد

بیمارستان آیت‌الله‌العظمی بروجردی صاحب ام آر آی شد

کسب و کار نیوز:نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان آیت‌الله‌العظمی بروجردی صاحب ام آر آی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عباس گودرزی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از جلسات و پیگیری‌های متعدد و مستمر از طریق دو وزیر وقت و فعلی بهداشت و درمان و رایزنی مستمر با هیات امنای صرفه‌جویی ارزی کشور یک دستگاه ام. آر. آی دولتی جهت استقرار در بیمارستان آیت‌الله‌العظمی بروجردی به بروجرد منتقل شد.

وی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز جهت خرید ام. آر. آی با ارز آزاد، رقمی بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: این دستگاه یکی از ضرورت‌ها و کمبودهای مهم در حوزه تجهیزات پزشکی بهداشت و درمان شهرستان بروجرد است که با استقرار آن، بخش قابل توجهی از مشکلات بیماران برطرف می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه این دستگاه از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های MRI سطح دنیا است، افزود: ام آر آی از تمامی اعضای بدن با قدرت تفکیک بالا، موارد تشخیصی فوق تخصصی اطفال، ام آر سی پی(بررسی مجرای صفراوی و کیسه صفرا و مجاری پانکراس)، اسپکتروسکوپی، ام آر آی دیفیوژن، ام آر پرفیوژن برای بررسی خون‌رسانی بافت‌ها، ام آر آنژیوگرافی سراسر بدن (عروق مغزی، کاروتید، عروق اندام‌ها و عروق کلیوی)، ام آر آی دینامیک (هیپوفیز و کبد)، ام آر یو (بررسی مجاری ادراری)، ام آر ونوگرافی (سیاهرگ‌ها)، ام آر آی مفاصل و ام آر آرتروگرافی و ام آر ماموگرافی مهم‌ترین توانایی‌های این دستگاه با قدرت تشخیص بالا است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.