چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / اصناف / «طرحی ملی» تاثیری در بازار مسکن ندارد
«طرحی ملی» تاثیری در بازار مسکن ندارد

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

«طرحی ملی» تاثیری در بازار مسکن ندارد

کسب و کار نیوز - نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به طرح وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن، گفت: طرح ملی مسکن تاثیری بر بازار مسکن نخواهد داشت.

حسام عقبایی با اشاره به  سخنان معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که طرح ملی مسکن در بازار مسکن تاثیرگذار بوده و باعث رونق می شود، اظهار کرد: طرح ملی مسکن هیچ تاثیری در رونق بازار مسکن یا برقراری عرضه و تقاضا در این بخش نمی‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،  وی تصریح کرد: شاخص‌هایی که در طرح ملی مسکن تعریف شده برای دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه خیلی جاذبه ندارد، ضمن این‌که اگر بخواهند تولید این طرح را عملیاتی کنند تاثیرگذاری احتمالی آن به بعد از سال ۱۴۰۰ است.

وی افزود: لذا این که معاون وزیر راه گفته این طرح می‌تواند از موجبات رونق بازار باشد را کاملا رد می‌کنم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز چند روز پیش با بیان اینکه طرح ملی مسکن تأثیر مثبتی در بازار مسکن نخواهد داشت در این‌باره گفته بود: اگر بپذیریم که دولت در یک سال آینده، سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی می سازد، باز هم وزارت راه حدود ۶۰۰ هزار واحد از برنامه عقب خواهد ماند.

رضایی کوچی تصریح کرد: مجلس از دولت و وزارت راه و شهرسازی توقع تولید مسکن را ندارد، بلکه ما می خواهیم که وزارتخانه زمینه حضور بخش خصوصی در بازار تولید مسکن را فراهم کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر زمین سهم برجسته ای در قیمت تمام شده بازار مسکن دارد و سازندگان توان تأمین زمین و تولید مسکن را ندارند، بنابراین دولت باید تمرکز خود را در عرصه ارائه زمین دولتی به سازندگان بگذارد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.