صفحه اصلی / سرخط خبرها / افزایش قیمت بنزین تصمیم ارکان نظام است

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

افزایش قیمت بنزین تصمیم ارکان نظام است

کسب و کار نیوز - نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قیمت بنزین تصمیم ارکان نظام بوده و تنها تصمیم از سوی دولت نبوده‌است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از برنا؛ محمد کاظمی گفت : افزایش نرخ بنزین مدت‌ها است که هم در دولت و هم مجلس شورای اسلامی، جلسه‌های غیر علنی مجلس و کمیسیون‌ها و سازمان برنامه و بودجه مطرح است و فرضیه‌های مختلفی در این زمینه ارائه شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوا نیز که طبق دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و تمامی مصوبات آن به اذن رهبری لازم الاجرا است، افزایش قیمت بنزین یکی از این مصوبات آن بود که این تصمیم به عنوان یکی از مصوبه‌های این شورا اجرایی شد.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم تاکید کرد: در این شرایط وظیفه دولت این است که قیمت‌ها را کنترل کند تا افزایش قیمت بنزین موجب تورم نشود و درآمد آن به اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین جامعه اختصاص یابد.

کاظمی اظهار داشت: ریالی از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به جیب دولت نمی‌رود و در قالب طرح حمایت معیشتی به خانوارهای کم درآمد و زیر پوشش و دهک‌های پایین جامعه اختصاص پیدا می‌کند.

وی همچنین از افزایش نیافتن قیمت بنزین طی سال‌های گذشته انتقاد کرد و گفت: در برنامه پنجم و ششم توسعه به دولت این اجازه داده شد که هر سال قیمت بنزین را حدود ۱۰ درصد افزایش دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور قطع با این روند افزایشی، قیمت بنزین با یک شیب مناسب جایگاه خود را پیدا می‌کرد و اینگونه شوک افزایش قیمت به جامعه وارد نمی‌شد.

کاظمی با بیان اینکه دولت باید افزایش ۱۰ درصدی قیمت بنزین را هر سال در دستور کار خود قرار می‌داد، در عین حال این روند را یک نقص از سوی دولت عنوان کرد.

طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه، از بامداد روز گذشته اجرا شد؛ به گفته معاون رئیس‌جمهوی و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیش از ۶۰ میلیون شهروند ایرانی از منافع این طرح بهره مند می‌شوند و بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.