صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ۵۰ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت پیامکی در کمتر از یک ماه قطع شد
۵۰ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت پیامکی در کمتر از یک ماه قطع شد

برمبنای آمار رگولاتوری؛

۵۰ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت پیامکی در کمتر از یک ماه قطع شد

کسب و کار- تعداد سیم کارتهای شخصی مسدود شده از سوی رگولاتوری، به دلیل ارسال پیامک های مزاحم تبلیغاتی، با رشد صعودی در کمتر از یک ماه به بیش از ۱۹۷ هزار خط رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نظر می رسد روند برخورد با سیم کارتهای ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی روز به روز سرعت می گیرد و با وجودی که تا پیش از این رگولاتوری، ماهانه مبادرت به قطع و مسدودسازی حدود ۳ تا ۵ هزار سیم کارت می کرد، اما آمارها نشان می دهد که در آبان ماه بیش از ۵۰ هزار سیم کارت مسدود شده است. به نحوی که تا روز ۲۲ آبان ماه جاری بیش از ۱۹۷ هزار و ۶۶۰ سیم کارت به دلیل مزاحمتهای پیامکی مسدود شده است. این آمار در حالی است که تا روز ششم آبان ماه جاری، شمار سیم کارتهای قطع شده به دلیل این مزاحمت ها حدود ۱۴۷ هزار سیم کارت اعلام شده بود و رگولاتوری در فاصله ۳ ماه اخیر نیز حدود ۱۳ هزار سیم کارت را قطع کرده بود. کاربران بسیاری از دریافت پیامکهای تبلیغاتی که با شماره های شخصی برای آنها ارسال می شوند ابراز نارضایتی می کنند و رگولاتوری از طریق سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» از کاربران خواسته است که شماره هایی را که از این طریق اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی می کنند، به این سامانه اعلام کنند تا با آن ها برخورد شود. اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند و تسریع در روند برخورد با مزاحمت های پیامکی از بهمن ماه سال ۹۷ و طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفته و در فاصله کمتر از یک سال به مسدودی حدود ۲۰۰ هزار سیم کارت رسیده است.

این آمار که در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده نشان می دهد که تا پایان تیرماه امسال ۱۳۱ هزار سیم کارت، پایان مردادماه ۱۳۴ هزار سیم کارت و پایان شهریور ۱۳۸ هزار سیم کارت و پایان مهرماه ۱۴۷ هزار سیم کارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع شده بود و هم اکنون در فاصله نزدیک به ۲۰ روز به قطع ۱۹۷ هزار سیم کارت منجر شده است. مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به پیامک‌هایی است که از سمت سیم کارت‌های شخصی و به صورت انبوه ارسال می‌شود. از آنجایی که از این سیم کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیم‌کارت‌ها ارسال می‌شود این تخلف قابل شناسایی است و به همین دلیل رگولاتوری از مشترکانی که این سیم کارتها را دریافت می کنند خواسته که از طریق کد دستوری این سیم کارتها را گزارش کنند.

مشترکان موبایل می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه‌ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می‌کند می‌تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی افزایش یافت/ادامه رشد شتابان تجارت الکترونیکی

شایلی قرائی به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «امین کلاهدوزان» در نخستین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.