صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / برگزاری اولین دوره مسابقات نجات غریق بانوان کشورهای اسلامی در کیش
برگزاری اولین دوره مسابقات نجات غریق بانوان کشورهای اسلامی در کیش

برگزاری اولین دوره مسابقات نجات غریق بانوان کشورهای اسلامی در کیش

کسب و کار نیوز:رییس فدراسیون غواصی و نجات غریق از برگزاری اولین دوره مسابقات نجات غریق بانوان کشورهای اسلامی در بهمن ماه و در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ایلخان نوری درباره اولین دوره مسابقات نجات غریق بانوان کشورهای اسلامی افزود: به منظور توسعه فرهنگ ایرانی، اسلامی و برقراری ارتباط بین کشورهای اسلامی، پس از مکاتباتی که با رییس فدراسیون آسیا و اقیانوسیه نجات غریق داشتیم درخواست میزبانی اولین دوره مسابقات نجات غریق کشورهای اسلامی در بخش بانوان را داشتیم که مورد موافقت قرار گرفت. البته این مساله را از طریق وزارت ورزش و جوانان نیز پیگیری کردیم که آنها نیز موافقت خود را برای برگزاری این تورنمنت بین‌المللی اعلام کردند.

وی زمان برگزاری اولین دوره مسابقات نجات غریق کشورهای اسلامی را بهمن ماه و همزمان با دهه مبارک فجر عنوان کرد و گفت: این مسابقات که به مدت ۳ روز در کیش برگزار می‌شود و کشورهایی حق شرکت دارند که عضو فدراسیون جهانی و مسلمان باشند.

رییس فدراسیون غواصی و نجات غریق هدف از برگزاری مسابقات نجات غریق کشورهای اسلامی را ایجاد انگیزه در بین زنان بیان کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خوب زنان از مسابقات قهرمانی کشور نجات غریق و افزایش حضور بانوان در این رشته به منظور ایجاد انگیزه و ارزیابی وضعیت بانوان نجات غریق با سایر کشورها تصمیم گرفتیم تا میزبانی این مسابقات را برعهده بگیریم.

ایلخان توری با اشاره به تعویق افتادن سفر «آنا آرژانوا» رییس فدراسیون جهانی غواصی به ایران برای شرکت در سمینار تخصصی غواصی افزود: در جریان برگزاری سمینار دانش افزایی برای مدرسین غواصی که قرار بود از ۷ تا ۱۰ آذر با حضور «آنا آرژانوا» رییس فدراسیون جهانی غواصی و دبیر کل فدراسیون جهانی برگزار شود، بنا به دلایلی امکان حضور رییس فدراسیون جهانی در زمان تعیین شده وجود نداشت بنابراین از او درخواست کردیم که زمان دیگری را برای حضورش در این سمینار تعیین کند که البته هنوز وی تاریخ مشخصی را به ما اعلام نکرده است.

وی همچنین با اشاره به تربیت مدرسین منجیان دریا اظهار کرد: با توجه به این که تربیت مدرسین منجیان دریا سالهای زیادی بود که برگزار نمی‌شد، به منظور داشتن منجیان توانمند در کنار سواحل و دریا و کاهش آمار غرق شدگان بویژه در استانهای گیلان، مازندران و گلستان، امسال دوره تربیت مدرسین منجیان دریا را با حضور مدرسی از کانادا در آبان ماه برگزار کردیم که استقبال منجیان از این دوره راضی‌کننده بود.

رییس فدراسیون نجات غریق درباره میزان بودجه این فدراسیون اظهار کرد: بودجه پیش‌بینی شده فدراسیون در سال جاری یک میلیارد تومان بود که تا به الان ۵۰ درصد از بودجه را دریافت کردیم که البته این میزان بودجه کافی نیست و از طریق اسپانسر تلاش می کنیم برنامه‌های خود را پیش ببریم.

ایلخان نوری در پایان از برگزاری لیگ باشگاه‌های بانوان در رشته نجات غریق خبر داد و اظهار کرد: با توجه به مشارکت بالای بانوان در مسابقات نجات غریق امسال تصمیم داریم مسابقات باشگاهی بانوان در رشته نجات غریق را طی ۴ مرحله و در دو بخش استخر و ساحل برگزار کنیم تا حضور بانوان را در این رشته پررنگ‌تر کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.