صفحه اصلی / سرخط خبرها / کویر سمنان ظرفیتی مطلوب برای توسعه گردشگری کشور است
کویر سمنان ظرفیتی مطلوب برای توسعه گردشگری کشور است

معاون وزیر میراث فرهنگی:

کویر سمنان ظرفیتی مطلوب برای توسعه گردشگری کشور است

کسب و کار نیوز :معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت: کویر در مناطقی از کشور مانند استان سمنان ظرفیتی مطلوب برای توسعه و رونق گردشگری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, ولی‌الله تیموری روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در موزه علم و صنعت شهرستان گرمسار استان سمنان، افزود: این استان و شهرستان گرمسار ظرفیت‌های مطلوبی برای توسعه صنعت گردشگری داخلی کشور مبتنی بر کویر دارند.

وی بیان کرد: علاوه بر نزدیکی و مجاورت با تهران، جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی از مزیت‌های استان سمنان و شهرستان گرمسار برای توسعه گردشگری است.

معاون وزیر با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در کشور برای توسعه و رونق صنعت گردشگری، تصریح کرد: ایران اسلامی جورچین زیبایی‌‎هایی است که می توان از آن‌ها برای توسعه این صنعت استفاده کرد.

وی با اشاره قابلیت گرمسار در نقش‌آفرینی برای توسعه گردشگری داخلی، خاطرنشان کرد: وجود اقوام مختلف در استان سمنان به‌ویژه گرمسار از دیگر ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی این منطقه است.

تیموری یادآور شد: اقوام ایرانی در ششمین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی همچون قطعه‌های جورچین در کنار یکدیگر قرار گرفتند و وحدت و نشاط را برای مردم فراهم کردند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی افزود: اقوام مختلف ایرانی بخشی از زیبای‌های ایران اسلامی را تکمیل می‌کنند و باید قدر این ظرفیت‌ها را دانست.

ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایرانی مصادف با شب ولادت حضرت محمد(ص) و به عنوان گرامیداشت هفته وحدت با حضور ۱۲ قوم ایرانی در قالب ۳۰ تیم در بخش های مختلف آیینی، عشایری و بازی های بومی و محلی در گرمسار در حال برگزاری است.

عبدالحمید معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان سمنان در ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی شهرستان گرمسار حضور دارند.

شهرستان گرمسار یکی از شهرستان‌های استان سمنان است. فاصله شهر گرمسار تا مرکز استان ۱۱۰ کیلومتر و تا تهران ۹۵ کیلومتر است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.