صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / هنوز سناریوهای سهمیه بندی بنزین تکمیل نشده است
هنوز سناریوهای سهمیه بندی بنزین تکمیل نشده است

سخنگوی دولت:

هنوز سناریوهای سهمیه بندی بنزین تکمیل نشده است

کسب و کار نیوز :سخنگوی دولت درباره وجود سناریوهای مختلف درباره سهمیه‌بندی بنزین گفت: قضاوت زودرس نشود، هنوز سناریوها تکمیل نشده، فکر می‌کنم در نشست هفته آینده می‌توانم در این باره توضیحات بیشتری ارائه کنم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, علی ربیعی، امروز (چهارشنبه، ۲۲ آبان‌ماه) در پایان نشست  هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره سهمیه‌بندی بنزین گفت: هفته آینده در این باره صحبت خواهم کرد، سناریوهای مختلفی وجود دارد که تامین منابع از کجا انجام می‌شود و این‌طور نیست که ما یک جا متمرکز شده باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری در جمع مردم یزد درباره فساد اقتصادی، تصریح کرد: یکی از بحث‌های امروز مربوط به پولی است که بابک زنجانی به میزان ۸۰۰ میلیون دلار از بانک گرفته است، اینکه چه کسی دستور این را داده است، باید مشخص شود. بحث نه بر سر بازداشت وی (بابک زنجانی)، بلکه بر سر نحوه پیگیری و منابع آن است. اینکه این پول به کجا رفته است؟ آیا فردی یا برای دستگاه خاصی بوده است؟ این موضوع‌ها به روشنگری نیاز دارد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: در یکی از موارد، با عنوانی از دولت نفت گرفته شده و پول آن برگشت داده نشده است و معلوم نیست که این پول به کجا رفته است. به دنبال ارائه اطلاعات کامل هستیم به همین منظور باید با کارشناسان صحبت کنیم. پولی که از محل فروش نفت گرفته‌اند، مقدار قابل توجهی است که با آن موارد دیگر را خریداری و وارد کرده‌اند، ما به کسی اتهام نمی‌زنیم، بلکه به دنبال روشن شدن این ارقام و اعداد هستیم.

سخنگوی دولت گفت: از قوه قضاییه و قوه مقننه در مبارزه با فساد حمایت می‌کنیم، بحث ما درباره تصمیم‌های اداری است که بر مبنای آنها نه پولی خورده و برده شده است، اما به منزله یک فساد بزرگ بارها برای مردم تکرار شد، به صورت جزئی معلوم شد که این ۱۸ میلیارد دلار کجاست، اگر رئیس جمهوری گفت که یک دلار گم نمی‌شود، به مردم اطمینان دهیم که این موضوع صحت دارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.