صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / «ماینرها» از امروز برای دریافت مجوز اقدام کنند
«ماینرها» از امروز برای دریافت مجوز اقدام کنند

«ماینرها» از امروز برای دریافت مجوز اقدام کنند

کسب و کار نیوز - سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه ماینر‌ها نسبت به تعیین قیمت صادراتی برق اعتراضی ندارند، گفت: قیمت برق مراکز استخراج رمز ارز‌ها به ازای هر کیلووات ساعت در ۸ ماه از سال ۴۸۰ تومان و برای چهار ماه گرم سال دو برابر متوسط قیمت صادراتی برق خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه ماینر‌ها از امروز می‌توانند برای دریافت مجوز فعالیت رسمی در استخراج رمز ارز‌ها اقدام کنند گفت: مقررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارز‌ها مشخص شد و براساس این مقررات قیمت برق مراکز استخراج رمز ارز‌ها به ازای هر کیلووات ساعت معادل متوسط قیمت صادراتی برق ۹۶۵ تومان خواهد بود که در ۸ ماه از سال این مقدار ۵۰ درصد مبلغ متوسط قیمت صادراتی یعنی ۴۸۰ تومان خواهد بود و برای چهار ماه گرم سال دو برابر متوسط قیمت صادراتی برق خواهد بود.

وی افزود: البته این مراکز امکان استفاده از برق را برای ۳۰۰ ساعت از سال که ساعات اوج بار مصرف است و در ماه‌های تیر و مرداد خواهد بود ندارند و در این ساعات استفاده از برق برای آن‌ها ممنوع است.

رجبی مشهدی گفت: هزینه‌های انشعاب عمومی برق برای این استخراج کنندگان رمز ارز‌ها در یافت نخواهد شد و در صورتی که این مراکز به صورت مجتمع و میزان مصرفی بالاتر باشند از تخفیفات بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی گفت:‌آن مرکزی که به شبکه برق متصل می‌شوند میزان تخفیفات آن‌ها ۲۰ درصد خواهد بود و علاوه بر این تخفیف در صورتی که از تجهیزات داخلی استفاده کنند ۱۵ درصد دیگر به این تخفیف اضافه می‌شود و جمعا تخفیفات ۳۵ درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: بنابراین استفاده غیرمجاز از استخراج رمز ارز‌ها ممنوع است و اگر مجوز از وزارت صنعت نداشته باشند و یا از انشعابات غیرمجاز استفاده کنند با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد پس کسانی که به شناسایی این افراد کمک کنند پاداش تعلق خواهد گرفت که تا ۲۰ درصد خسارت وارده خواهد بود.

رجبی مشهدی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه میزان مجوز قانونی برای استخراج رمز ارز‌ها صار شده است گفت: از امروز درخواست کنندگان و متقاضیان می‌توانند برای دریافت مجوز اقدام کنند، اما موضوعی که حائز اهمیت این است که تمام این درخواست‌کنندگان و متقاضیان استخراج رمز ارز‌ها مجهز به کنترل هوشمند خواهند شد و وضعیت آن‌ها کاملا رصد خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که ماه‌ها است که فعالان رمز ارز‌ها و انجمن بلک چین نسبت به به بالا بودن تعرفه دریافت شده از ماینر‌ها معترض هستند آیا اعتراضی نسبت به این موضوع و مصوبه داشته‌اند گفت: فعلا که اعتراضی نداشته‌اند، چون در هشت ماه از سال تعرفه آن‌ها ۴۵۰ تومان است و این نشان می‌دهد که از آن‌ها حمایت شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.