صفحه اصلی / استان ها / خرید توافقی ۱۰ تن زعفران از کشاورزان خراسان رضوی
خرید توافقی ۱۰ تن زعفران از کشاورزان خراسان رضوی
زعفران اصفهان۱

خرید توافقی ۱۰ تن زعفران از کشاورزان خراسان رضوی

کسب و کار نیوز :تاکنون 10 تن زعفران از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از آغاز طرح خرید توافقی زعفران در این استان تاکنون ۱۰ تن از این محصول از کشاورزان خریداری شده است.

محمدرضا اورانی افزود: با تمهیدات صورت گرفته، کار خرید توافقی زعفران در ۱۸ شهرستان خراسان رضوی آغاز شده است.
وی با بیان اینکه خرید زعفران به دو روش فیزیکی و سپرده کالایی از طریق بورس در حال انجام است ادامه داد: بر این اساس پوشال معمولی کیلویی ۸۲ میلیون ریال، پوشال مرغوب، کیلویی ۹۰ میلیون ریال، شبه نگین کیلویی ۹۵ میلیون ریال و نگین نیز کیلویی ۱۰۵ میلیون ریال خریداری می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: سطح زیر کشت زعفران در کشور ۱۱۴ هزار هکتار است که از این میزان، ۸۷ هزار و ۷۵۰ هکتار به خراسان رضوی، ۱۶ هزار هکتار به خراسان جنوبی و سه هزار هکتار به خراسان شمالی اخصاص دارد و حدود هفت هزار هکتار دیگر نیز در ۲۷ استان کشور کشت می شود.
اورانی افزود: از مجموع ۲۲ شهرستان خراسان رضوی که در آنها زعفران کاشت می شود  ۸۳ درصد تولید زعفران مربوط به ۱۳ شهرستان است و از مجموع ۳۲۰ تن تولید زعفران این استان، ۸۸ درصد مربوط به شهرستان تربت حیدریه، زاوه و مه ولات است که معادل ۳۰ درصد تولید زعفران استان است.
وی ادامه داد: تولید کنونی ما حدود چهار کیلوگرم در هر هکتار است و اگر بخواهیم بازار جهانی را به دست بگیریم و تحت کنترل خودمان در آوریم، باید به سه چیز مهم که عبارتند از قیمت، کیفیت مناسب و پایداری در تولید توجه کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.