صفحه اصلی / استان ها / برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در خراسان شمالی
برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در خراسان شمالی

توسط دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور استان صورت گرفت

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در خراسان شمالی

کسب و کار نیوز: مسئول تربیت بدنی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی از برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی با حضور مسئولین دانشجویی استان و شهرستان ها خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مریم جهانیان اظهار کرد: جشنواره بازی های بومی و محلی توسط دانشجویان دانشگاه های پیام نور خراسان شمالی در محل دانشگاه پیام نور واحد بجنورد برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را زنده نگاه داشتن بازی های بومی این استان در بین جوانان عنوان کرد و افزود: خراسان شمالی از فرهنگ غنی برخوردار است یکی از راه های حفظ این فرهنگ پربار اجرای جشنواره های محلی توسط دانشجویان است که اگر دانشجو در بطن اجرا و معرفی قرار گیرد، تبدیل به سفیر فرهنگی خواهد شد.

جهانیان ادامه داد: در این جشنواره حدود ۶۰ نفر دانشجویان پیام نورخراسان شمالی اعم از بانوان و آقایان در بازی های هفت سنگ، طناب کشی، زو، کشتی با چوخه، یه قل دو قل، گل یا پوچ، خروس جنگی و… به هنر نمایی پرداختند.

وی گفت: ارائه رقص، موسیقی و آواز محلی توسط دانشجویان هنرمند از دیگر برنامه های اجرا شده در این برنامه با هدف معرفی ساز، آواز و رقص بومی و محلی خراسان شمالی بود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.