صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / مصوبه شورای عالی ترافیک برای واردات ۱۰۰۰ کامیون کشنده از خارج
مصوبه شورای عالی ترافیک برای واردات ۱۰۰۰ کامیون کشنده از خارج

دبیر شورای هماهنگی توسعه بندر چابهار خبر داد

مصوبه شورای عالی ترافیک برای واردات ۱۰۰۰ کامیون کشنده از خارج

کسب و کار نیوز - دبیر شورای هماهنگی توسعه بندر چابهار از مصوبه شورای عالی ترافیک کشور برای واردات هزار دستگاه کامیون خبر داد و گفت: تا پایان سال ۵۰ درصد کالاهای مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار وارد می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، ایرج حسن‌پور در حاشیه بازدید خبرنگاران از زیرساخت‌های بندر چابهار اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های صنعتی بسیار خوبی دارد و به عنوان رنگین‌کمان معادن کشور شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در نزدیکی مرز پاکستان مزارع ۴۲ هزار هکتاری پرورش میگو راه‌اندازی شده، از تامین ۸۰ درصد تن ماهی کشور در کنارک خبر داد و افزود: سیستان و بلوچستان حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مرز خشکی با افغانستان و پاکستان و ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی با کشور عمان دارد.

دبیر شورای هماهنگی توسعه بندر چابهار با اشاره به اینکه توسعه محور شرق شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی از چند سال قبل مطرح بوده است یادآور شد: در سفر رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان ایشان بر توسعه سواحل مکران (چابهار تا جاسک) تاکید کردند در این استان دولت نقشه راهی را تدوین کرده است.

حسن‌پور با بیان اینکه نقشه راه مذکور مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با نگاه ویژه به چابهار است گفت: در سفر اوایل امسال نهاوندیان به چابهار بر تشکیل شورای توسعه بندر چابهار با حضور دستگاه‌های دخیل در این امر تاکید شد.

وی با اشاره به تشکیل این شورا ادامه داد: بر اساس مصوبات این شورا مقرر شده تا پایان امسال ۵۰ درصد کالاهای وارداتی با توجه به رکود کالا در بندر امام به بندر چابهار منتقل شود. در این راستا ۴ کشتی حامل ذرت و جو پشتیبانی امور دام و ۲ کشتی شکر و برنج شرکت بازرگانی به بندر چابهار آمده و تخلیه شده است.

دبیر شورای هماهنگی توسعه بندر چابهار با بیان اینکه هم اکنون انبارهای طریق‌القدس ساخته شده در زمان جنگ ۳۰۰ هزار تن ظرفیت دارند  که با تکمیل آنها این ظرفیت به ۵۰۰ هزار تن افزایش پیدا می‌کند اظهار کرد: از طریق شواری هماهنگی توسعه بندر چابهار به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد خط اعتباری ویژه‌ای برای ساخت انبار در مجاورت اسکله بندر شهید بهشتی توسط بخش خصوصی داده ایم.

حسن‌پور با اشاره به اینکه به این ترتیب مخازن ۴۰۰ هزار تنی ذخیره‌سازی روغن و سیلوی صدهزار تنی در بند چابهار ساخته می‌شود، گفت: یکی از مشکلات ما مسائل مربوط به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است. در این راستا تلاش کرده‌ایم بخشی از کمبودها را جبران کنیم که یکی از آنها تامین کامیون‌های کشنده است. شورای عالی ترافیک کشور با واردات هزار دستگاه کامیون به کشور موافقت کرده و در انتظار ابلاغ آنها هستیم.

وی با بیان اینکه این کامیون‌ها با پلاک منطقه آزاد در مسیر ترانزیتی چابهار به میلک زابل مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخشی از نیاز قطعا خودرو کشور از طریق بندر چابهار وارد خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی توسعه بندر چابهار همچنین از هماهنگی با ایمیدرو و ایدرو برای صادرات بخشی از مواد معدنی از طریق حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و گفت: این اقدام برای حذف تردد یک سر خالی کامیون‌ها عملیاتی خواهد شد.

حسن‌پور همچنین از پیگیری برای ارائه تخیفات بازرگانی تا ۲۵ درصد در بندر چابهار خبر داد و گفت: عمده مراوده ما در ترانزیت کالا با کشورهای هندوستان، افغانستان، پاکستان و امارات است.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.