صفحه اصلی / استان ها / تاکید بر شفافیت قیمت زعفران و کوتاه کردن دست دلالان
تاکید بر شفافیت قیمت زعفران و کوتاه کردن دست دلالان
زعفران اصفهان۱

مدیرعامل بورس کشور

تاکید بر شفافیت قیمت زعفران و کوتاه کردن دست دلالان

کسب و کار نیوز:سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کشور شفافیت قیمت زعفران و کوتاه کردن دست دلالان را از مزایای راه اندازی بورس زعفران عنوان کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز خراسان رضوی، حامد سلطانی نژاد در حاشیه مراسم آغاز به کار نخستین کارخانه نوآفرینی ارزش زعفران کشور در تربت حیدریه گفت: شفافیت قیمت زعفران و کوتاه کردن دست دلالان و تعیین قیمت زعفران ایران در داخل کشور از مزایای راه اندازی بورس زعفران در تربت حیدریه به عنوان قطب زعفران کشور  است.

مدیرعامل این کارخانه هم در این مراسم گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت سه هزار و ۸۰۰مترمربع ساخته شده است و برای تکمیل مرحله  نخست آن تا کنون ۱۰میلیارد تومان هزینه شده است.
احسان مصطفوی افزود: این کارخانه تکمیل کننده و توسعه دهنده زنجیره ارزش آفرینی طلای سرخ در تربت حیدریه؛ قطب زعفران کشور  است.
به گفته وی فعالیت بورس زعفران، آموزشهای متداول برای ۱۶۰هزار نفر فعال زعفران، کتابخانه تخصصی زعفران، تالار گفتگوی زعفران، سورتینگ پیاز زعفران و دوره های تخصصی کاشت، داشت و برداشت زعفران و گردشگری کشاورزی از ۲۴خدمتی است که در این مجموعه اقتصادی ارائه می شود.

مدیرعامل کارخانه نوآفرینی ارزش زعفران کشور در تربت حیدریه گفت: با راه اندازی  مرحله نخست این کارخانه ۱۰۰نفر مشغول به کار شدند.
شهرستان تربت حیدریه در منطقه مرکزی خراسان رضوی قرار دارد.
خراسان رضوی تامین کننده بیش از ۸۰ درصد زعفران کشور و بیشتر این محصول مربوط به منطقه تربت حیدریه است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.