صفحه اصلی / استان ها / برداشت هزارو ۵۰۰تن کیوی در چالوس
برداشت هزارو ۵۰۰تن کیوی در چالوس

مازندران

برداشت هزارو ۵۰۰تن کیوی در چالوس

کسب و کار نیوز:هزار و ۵۰۰ تن کیوی از ۵۰ هکتار از باغ‌های کیوی چالوس برداشت شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس با اشاره به فعالیت ۴۰۰ باغدار کیوی در شهرستان چالوس گفت: تاکنون هزار و ۵۰۰ تن از ۵۰ هکتار باغ‌های کیوی این شهرستان برداشت شده است.
خزایی پول سطح زیرکشت باغ‌های کیوی این شهرستان را ۴۵۰ هکتار اعلام کرد و افزود: این محصول از گروه گیاهان گلدار دولپه‌ای در راسته خلنگ سانان و رده کیویان، بومی جنوب چین و میوه ملی جمهوری خلق چین محسوب می‌شود.
در ابتدای قرن بیستم میوه کیوی به نیوزیلند برده و در آنجا تجاری کشت شده است. همچنین نام این گیاه برگرفته شده از گونه‌ای پرنده زیبا در آن کشور (پرنده ملی) بوده که میوه به شکل تخم مرغ بزرگ با پوست قهوه‌ای رنگ و گوشت آن سبز کمرنگ است.
مقدار پتاسیم میوه کیوی را بیشتر از موز، ویتامین ث، ۲ برابر پرتقال و ۶ برابر لیموترش، میزان مواد مغذی آن ۸ برابر سیب و دانه‌های سیاه آن حاوی ویتامین است .

نخستین نهال این میوه، سال ۱۳۴۷ در شهرستان رامسر کاشته شده و هم اکنون استان مازندران های، گیلان و گلستان در حاشیه دریای خزر قدام به کشت آن نموده و یکی از محصولات صادراتی ایران محسوب می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.