صفحه اصلی / استان ها / فعالیت ۱۰۰ کارگاه قالیبافی در استان سمنان
فعالیت ۱۰۰ کارگاه قالیبافی در استان سمنان

فعالیت ۱۰۰ کارگاه قالیبافی در استان سمنان

کسب و کاز نیوز:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه 100 کارگاه قالی‌بافی در سطح استان فعالیت می‌کنند گفت: در 6 ماهه ابتدایی سال جاری افزون بر یک هزار و 200 مورد بازرسی از قالی‌بافان و حرفه‌های مرتبط بیمه شده استان سمنان صورت پذیرفته است.

به گزارش کسب و کاز نیوز به نقل از ایسنا, بهروز اسودی در نشست بررسی مشکلات حوزه فرش با اعلام این خبر افزود: به منظور اطمینان از استمرار اشتغال قالی‌بافان و همچنین به جهت جلوگیری از تضییع حقوق مشمولین واقعی بیمه مذکور و معافیت حق بیمه سهم کارفرما در نیمه نخست امسال یک‌هزار و ۲۲۴ مورد بازرسی از واحدهای قالیبافی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد ۳۲ اخطار به مشمولین غیرفعال و نیمه فعال متقاضی جهت اخذ بیمه قالی‌بافان صادر گردیده است و همچنین با توجه به بازرسی‌های بعمل آمده تعداد ۱۸ مشمول نیز به دلیل محرز شدن عدم استمرار و فعالیت در امر قالیبافی و یا انجام نشدن مراحل قانونی لغو قرارداد شده و بیمه آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی ملغی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۰ بافنده فعال و تعداد ۸ مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد .

وی ادامه داد: این تعداد بافنده در یک صد کارگاه متمرکز و غیر متمرکز زیر نظر شرکت تعاونی‌های شهری و روستایی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۴۰۰ نفر در ۶ ماهه سالجاری شناسایی و مجوز قالی‌بافی صادر شده است.

اسودی تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف را حدود ۲۶ شرکت عنوان کرد و افزود: از این تعداد ، ۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و ۶ تعاونی فرش دستباف روستایی هستند که زیر نظر ۲ اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.