صفحه اصلی / سرخط خبرها / جمع آوری کمک‌های مردمی برای مرمت قلعه۶۰۰ ساله ژاپن
جمع آوری کمک‌های مردمی برای مرمت قلعه۶۰۰ ساله ژاپن

جمع آوری کمک‌های مردمی برای مرمت قلعه۶۰۰ ساله ژاپن

کسب و کاز نیوز: قلعه تاریخی شوری در جزیره اوکیناوای ژاپن پس از حریق گسترده، بخش بزرگی از سازه خود را از دست داد و حالا مردم برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی این بنای تاریخی دست به کار شده‌اند.

به گزارش کسب و کاز نیوز به نقل از ایسنا, شهرداری ناها در اوکیناوا از اول ماه میلادی اقدام به جمع آوری کمک های مردمی از طریق اینترنت کرده است و میزان این کمک‌های مالی به بیش از ۱۰۰ میلیون رسیده و  شهرداری همچنان به قبول کمک ادامه میدهد.

همچنین تعدادی از نوازندگان جوان یک کنسرت در دانشگاه ایالتی هنر در اوکیناوا برگزار کرده و عواید حاصل آن را به بازسازی قلعه تاریخی شوری اختصاص دادند و دولت محلی نیز اعلام کرده با تشکیل یک کارگروه تخصصی و دعوت از متخصصان مراحل مرمت قلعه شوری تا سال ۲۰۲۰ را آغاز خواهد کرد.

آتش در این قلعه تاریخی که نمادی از قلمرو پادشاهی کهن ریوکیو است از ساعت آغازین بامداد روز پنجشنبه (۳۱ اکتبر) آغاز شد وبه سرعت سراسر این بنا را دربرگرفت و بیش از ۱۰۰ آتش‌نشان پس از ۱۰ ساعت تلاش توانستند آتش را مهار کنند اما بخش عمده‌ای از این بنای ارزشمند تاریخی از بین رفته است.

یکی از نگهبانان قلعه شوری عنوان کرده حسگرهای حرارتی طبقه اول قلعه شوری که محل آغاز آتش‌سوزی بوده خاموش شده بوده است و احتمال دست داشتن یک عامل بیرونی را در این حادثه مطرح کرده است و برخی دیگر از رسانه‌های ژاپنی نیز تنها قطی سیستم الکترونیکی قلعه را عامل آتش‌سوزی معرفی کرده‌اند.

قدمت قلعه شوری که یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری محسوب می‌شود به زمان قلمرو پادشاهی ریوکیو بازمی‌گردد که از سال ۱۴۲۹ آغاز شد و در اواخر سده ۱۸۰۰ میلادی به دولت توکیو واگذار شد.

این بنای تاریخی اخیرا به عنوان یکی از نمادهای تلاش جزیره اوکیناوا برای غلبه بر ویرانی‌ها جنگ جهانی دوم نیز شناخته می‌شد. بیش از ۲۰۰ هزار نیروی آمریکایی و ژاپنی شامل یک چهارم از جمعیت غیرنظامی جزیره در جریان یک جنگ سخت ۲۸ روزه از آوریل تا ژوئن ۱۹۴۵ در این جزیره کشته شدند.

قلعه شوری در کنار مجموعه‌های اطراف آن در سال ۲۰۰۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و بنابر اطلاعات موجود در سایت یونسکو این قلعه بازنمای ۵۰۰ سال تاریخ پادشاهی ریوکیو است.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.