صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / مشارکت اتاق ایران در کیش اینوکس ۲۰۱۹

نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی برگزار می‌شود

مشارکت اتاق ایران در کیش اینوکس ۲۰۱۹

کسب و کار نیوز - اتاق ایران با توجه به اهمیت استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه برای توسعه تجارت غیرنفتی کشور، ضمن مشارکت در نمایشگاه کیش اینوکس 2019 از اتاق‌های مشترک دعوت کرده تا در این نمایشگاه و نشست‌های تخصصی آن مشارکت جدی داشته باشند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی با عنوان کیش اینوکس ۲۰۱۹ از ۲۷ تا ۳۰ آبان به صورت هم‌زمان و با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جزیره کیش برگزار می‌شود.

در حاشیه این نمایشگاه، اتاق ایران نشست‌های تخصصی حول محور بررسی موانع سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در مناطق آزاد، توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری با سوریه، افغانستان، قطر، عمان، پاکستان، عراق و کشورهای منطقه اوراسیا برگزار خواهد کرد.

در این رابطه، محسن عامری، مدیر مرکز سرمایه‌گذاری اتاق ایران با اشاره به حضور گسترده اتاق ایران در نمایشگاه اینوکس سال گذشته تصریح کرد: در اینوکس ۲۰۱۸ اتاق ایران به همراه ۲۴ اتاق استانی، ۱۳ اتاق مشترک و ۳ تشکل بالادستی حضور پیدا کرد. با توجه به تجربه‌ای که به دست آوردیم، تصمیم گرفتیم در کیش اینوکس ۲۰۱۹ به صورت متمرکزتر مشارکت داشته باشیم و با توجه به ضرورت توجه ویژه به کشورهای منطقه، از اتاق‌های مشترک برای حضور در نمایشگاه دعوت شود.

بر اساس اظهارات وی، توسعه مناسبات تجاری و سرمایه‌گذاری با کشورهای منطقه و همسایه از جمله راهکارهایی است که با توجه به شرایط ناشی تحریم از سوی حاکمیت و دولت مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین اتاق ایران در تلاش است در راستای توسعه مناسبات تجاری، کشورهای همسایه را در اولویت قرار دهد و از ظرفیت این کشورها برای حضور در بازارهای بین‌المللی بهره ببرد.

مدیر مرکز سرمایه‌گذاری اتاق ایران همچنین از برگزاری نشستی با موضوع بررسی موانع سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در مناطق آزاد در حاشیه نمایشگاه اینوکس خبر داد و گفت: قرار است با توجه به هفته جهانی کارآفرینی که ۱۷ تا ۲۴ نوامبر و هم‌زمان با این نمایشگاه است، سازمان ملی کارآفرینی ایران با سازمان منطقه آزاد کیش نشستی با هدف بررسی موانع سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در مناطق آزاد ترتیب دهد. این نشست تخصصی و در روز اول نمایشگاه برگزار خواهد شد.

غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز به شرایط ویژه حاکم بر اقتصاد کشور و انواع فشارهایی که به دلیل تحریم‌ها وجود دارد، اشاره و تصریح کرد: در این بین باید برای شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور تلاش بیشتری صورت گیرد. باید امکانات خود را بشناسیم و زمینه‌ای فراهم کنیم تا بخش خصوصی کشور که امروز توانمندتر از گذشته است، بتواند مشارکت جدی در صحنه اقتصادی داشته باشد.

وی از ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه کیش اینوکس در جزیره کیش خبر داد و افزود: در حال حاضر در کیش بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا قرار دارد که یک سوم بودجه عمرانی کل کشور است. از طرفی قرار است در حین برگزاری این نمایشگاه از ۲۸۴ طرح در مناطق آزاد رونمایی شود. همچنین مرکز نوآوری کیش افتتاح خواهد شد و کلنگ احداث شهرک نوآوری کیش نیز در حاشیه اینوکس ۲۰۱۹ زده می‌شود.

مظفری همچنین از رونمایی اپلیکیشن کیش اینوکس خبر داد که می‌تواند در راستای هدفمند کردن ملاقات سرمایه‌گذاران مختلف و پیگیری نتایج حاصل از برگزاری نشست‌های تخصصی به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه کمک کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در جزیره هندورابی و برنامه‌ریزی برای بازدید سفرا و رایزنان بازرگانی کشورهای مختلف حاضر در نمایشگاه اینوکس از این جزیره به منظور جذب سرمایه‌های خارجی، خبر داد.

کاظم محمدی، نماینده وزارت امور خارجه نیز از مشارکت وزارت امور خارجه در نشست‌های تخصصی نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۹ و دعوت از سفرای کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه و منطقه برای حضور و بازدید از این نمایشگاه خبر داد.

وی معتقد است این نمایشگاه فرصتی است تا ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را به کشورهای منطقه معرفی کنیم. تاکنون ۲۵ سفارت برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به برزیل، لهستان، آفریقای جنوبی، افغانستان، گرجستان، کره جنوبی، سنگال و قرقیزستان اشاره کرد.

آریا حمیدیان، مجری برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۹ از برگزاری ۳۰ نشست تخصصی، ۲۵۰ ملاقات تجاری، مشارکت ۲۶۰ فرد حقیقی و حقوقی از داخل و ۴۰ فرد حقیقی و حقوقی بین‌المللی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: نقش بازار سرمایه در رونق تولید، هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سمت تولید، رشد اقتصاد دانش بنیان و تقویت توانمندی‌های ملی، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های استراتژیک و موضوعاتی از این دست، محورهای این رویداد هستند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.