صفحه اصلی / سرخط خبرها / رئیس جمهور ۳۰ طرح معدنی را افتتاح می‌کند
رئیس جمهور ۳۰ طرح معدنی را افتتاح می‌کند

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد

رئیس جمهور ۳۰ طرح معدنی را افتتاح می‌کند

کسب و کار نیوز - رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: رئیس‌جمهوری این هفته ۳۰ طرح معدنی و صنایع معدنی در سفر به استان‌های کرمان و یزد افتتاح می‌کند. این طرح‌ها بیش از ۲هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، خداداد غریب پور تصریح کرد: ۲۴طرح مربوط به مجموعه شرکت‌های گل گهر است، ۴طرح متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت‌های فولاد بافت و معدنی و صنعتی چادرملو نیز هر کدام، یک طرح افتتاح آماده دارند.

 

وی افزود: کل این طرح‌ها بیش از ۲هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کنند به طوری که ۱۲۷۰ نفر متعلق به شرکت‌های گل گهر و ۲۰۰ شغل مربوط به کارخانه‌های احیای مستقیم بافت، ۲۰۰ شغل مربوط به طرح‌های شرکت مس و ۲۵۰ نفر نیز متعلق به احیای مستقیم چادرملو است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره ارزش کل طرح‌ها گفت: بخش ریالی این پروژه‌ها بیش از ۱۲۵۰۰هزار میلیارد تومان و بخش ارزی افزون بر ۵۳۷ میلیون یورو سرمایه صرف کرده‌اند.

وی ادامه داد: ارزش ریالی طرح‌های مجموعه گل گهر ۸۲۰۰ میلیارد تومان و بخش ارزی آن ۴۶۳ میلیون یورو است.

غریب پور سرمایه‌گذاری طرح‌های شرکت ملی صنایع مس را ۱۵۸۷ میلیارد اعلام کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاری “آهن اسفنجی فولاد بافت” ۱۱۶۲ میلیارد و “صنعتی و معدنی چادرملو” ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین گفت: فولاد بافت نیز که از ماه‌های گذشته به تولید رسیده آماده افتتاح توسط رئیس‌جمهوری است. وی افزود: این کارخانه که از مجموعه طرح‌های فولاد استانی است و از ظرفیت تولید ۸۰۰هزار تن در سال برخوردار است.

طرح زیست محیطی اسید سولفوریک

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین خبر داد در سفر روحانی به استان کرمان کارخانه اسید سولفوریک مس سرچشمه نیز افتتاح می‌شود. وی تاکید کرد: ساخت این کارخانه با هدف مهار گازهای خروجی و تبدیل آن به اسید سولفوریک است که می‌توان از آن به عنوان یک طرح زیست محیطی یاد کرد.

آهن اسفنجی چادرملو

غریب پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از طرح‌ها نیز مربوط به استان یزد است، گفت: در سفر روحانی به این استان، کارخانه آهن اسفنجی چادرملو نیز افتتاح می‌شود. به گفته وی، ظرفیت تولید آهن اسفنجی چادرملو، یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن در سال است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: راه‌اندازی این تعداد پروژه، در راستای تحقق راه‌اندازی حدود ۳.۹ میلیارد دلار پروژه در امسال است.

همچنین مطالعه کنید:

جواز کسب کاغذی برچیده می‌شود/ لزوم تبدیل به شناسه یکتا

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر سیاح در هشتاد و یکمین جلسه هیات مقررات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.