به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل هماهنگی دفتر صادرات سازمان توسعه و تجارت دیشب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو با اشاره به اینکه از سال ۸۱ تا سال ۹۱ جوایز صادراتی برای ایجاد ارزش افزوده ارتقاء کیفی محصول و بسته بندی در بخش زغفران پرداخت میشد، گفت: بیشترین سهم خرده مالکی در محصولات کشاورزی مربوط به زعفران است و ایجاد ارزش افزوده در این بخش نیازمند صنایعی است که با فناوری روز بتوانند زعفران را بسته بندی کنند.
بازاری افزود: از ثبت برندها با توجه به اینکه بودجهای اختصاص یافته است حمایت کرده ایم و برای برند سازی زعفران ایران برنامه داریم.
مدیر کل هماهنگی دفتر صادرات سازمان توسعه و تجارت همچنین با بیان اینکه به بیش از ۴۵ کشور زعفران در بسته بندیهای سبد خانوار صادرات داریم، گفت: به دو سه بازار بزرگ زعفران کشور در بسته بندیهای یک کیلو و نیم کیلو گرم زعفران صادر می کنیم.
وی با بیان اینکه بنگاههای فعال در بخش زعفران در دوره ۲۰ ساله اخیر رشد آنچنانی نکرده اند، افزود: در تعامل ۵ ساله با شورای ملی زعفران به جمع بندی برای افزایش ارزش افزوده این محصول رسیده ایم.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد زعفران کشور صادر شود گفت: برنامه ۱۶ بندی در حوزه اجرایی برای حمایت از صادرات زعفران به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده ایم.