صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / اوراق «کیش ۱۴۰۲» به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال پذیره‌نویسی می‌شود

از فردا در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس

اوراق «کیش ۱۴۰۲» به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال پذیره‌نویسی می‌شود

کسب و کار نیوز - بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران از دوشنبه 20 آبان‌ماه میزبان پذیره‌نویسی اوراق اجاره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به مدت 3 روز کاری خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، بر اساس اطلاعیه منتشرشده در سایت فرابورس این اوراق در تاریخ ۱۴ آبان‌ماه ۹۸ در بازار ابزارهای نوین مالی و به تعداد ۳ میلیون ورقه به ارزش هر ورقه یک میلیون ریال پذیرش شده و موضوع انتشار آن خرید ملک ویلایی با کاربری مسکونی توسط نهاد واسط از بانی و سپس اجاره به شرط تملیک آن‌ها به بانی است.
مدت این اوراق که با نام و قابل معامله در فرابورس ایران است، ۴۸ ماهه بوده و نرخ سود آن ۱۸ درصد سالانه تا سررسید است که هر ۳ ماه یکبار از تاریخ انتشار به دارنده اوراق پرداخت می‌شود.
ارکان این اوراق را به ترتیب ناشر، بانی، متعهد پذیره‌نویسی، ضامن، حسابرس، بازارگردان، عامل فروش، مشاور عرضه و عامل پرداخت تشکیل می‌دهند.
بر اساس اطلاعیه منتشرشده شرکت واسط مالی دی سوم ناشر این اوراق است و شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به عنوان بانی در این پذیره‌نویسی حضور دارد. همچنین ضامن این اوراق بانک مسکن است و تامین سرمایه این بانک به عنوان متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان نقش‌آفرینی می‌کند. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری امین نیکان آفاق نیز مشاور عرضه و کارگزاری بانک مسکن، عامل فروش این اوراق اعلام شده‌اند.
بدین ترتیب از فردا تا چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه پذیره‌نویسی این اوراق به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال در نماد «کیش۱۴۰۲» آغاز می‌شود که حداقل حجم هر سفارش یک ورقه و حداکثر خرید برای هر شخص حقیقی و حقوقی نامحدود است.
همچنین در اطلاعیه تاکید شده که تمامی کارمزدها و هزینه پذیره‌نویسی اوراق توسط بانی اوراق پرداخت می‌شود و کارگزاران نباید مبلغی بابت کارمزد از مشتریان اخذ کنند؛ اگرچه کارمزد معامله دست دوم اوراق بر اساس نرخ‌های مصوب فرابورس از خریداران و فروشندگان دریافت خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.