صفحه اصلی / استان ها / بیشترین سهم خرده مالکی مربوط به زعفران
بیشترین سهم خرده مالکی مربوط به زعفران
زعفران اصفهان۱

بیشترین سهم خرده مالکی مربوط به زعفران

کسب و کار نیوز: مدیر کل هماهنگی دفتر صادرات سازمان توسعه و تجارت: بیشترین سهم خرده مالکی در محصولات کشاورزی مربوط به زعفران است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل هماهنگی دفتر صادرات سازمان توسعه و تجارت دیشب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو با اشاره به اینکه از سال ۸۱ تا سال ۹۱ جوایز صادراتی برای ایجاد ارزش افزوده ارتقاء کیفی محصول و بسته بندی در بخش زغفران پرداخت می‌شد، گفت: بیشترین سهم خرده مالکی در محصولات کشاورزی مربوط به زعفران است و ایجاد ارزش افزوده در این بخش نیازمند صنایعی است که با فناوری روز بتوانند زعفران را بسته بندی کنند.

بازاری افزود: از ثبت برند‌ها با توجه به اینکه بودجه‌ای اختصاص یافته است حمایت کرده ایم و برای برند سازی زعفران ایران برنامه داریم.

مدیر کل هماهنگی دفتر صادرات سازمان توسعه و تجارت همچنین با بیان اینکه به بیش از ۴۵ کشور زعفران در بسته بندی‌های سبد خانوار صادرات داریم، گفت: به دو سه بازار بزرگ زعفران کشور در بسته بندی‌های یک کیلو و نیم کیلو گرم  زعفران صادر می کنیم.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های فعال در بخش زعفران در دوره ۲۰ ساله اخیر رشد آنچنانی نکرده اند، افزود: در تعامل ۵ ساله با شورای ملی زعفران به جمع بندی برای افزایش ارزش افزوده این محصول رسیده ایم.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد زعفران کشور صادر شود گفت: برنامه ۱۶ بندی در حوزه اجرایی برای حمایت از صادرات زعفران به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده ایم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.