صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / نخستین کمپ کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

نخستین کمپ کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

کسب و کار نیوز - نخستین کمپ کارآفرینی و پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در استان افتتاح شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، فرید براتی ۱۸ آبان‌ماه در این آیین، اظهار کرد: امروز اولین کمپ دانشجویی و پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در استان افتتاح شد.

وی افزود: نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در ۲۰ غرفه شامل تعاونی‌ها و مراکز آموزش علمی و کاربردی بوده که از ۱۸ تا ۲۲ آبان‌ماه از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۶:۳۰ دایر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان با اشاره به اینکه کمپ کارآفرینی ۵ روزه است، بیان کرد: سیاست دانشگاه جامع علمی و کاربردی در این است که با این گونه فعالیت‌ها دانشگاه نسل سوم تلقی شود و بتواند بخشی از نیازهای جامعه را برطرف کند.

براتی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود ارتباط میان دانشگاه و تعاون برقرار شود، تصریح کرد: از زمان راه‌اندازی کمپ ۲۸۰ ایده توسط ۲۶۰ نفر به ثبت رسید که ۱۲۱ نفر در این کمپ حضور دارند.

وی بیان کرد: ۷۹ طرح توجیهی دریافت شد که از این تعداد ۶۴ طرح مربوط به مرکز لردگان بوده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان افزود: این اقدامی که از سوی دانشگاه علمی و کاربردی استان انجام شده موجب می‌شود بخشی از مشکلات اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برطرف شود.

وی تاکید کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری و اولویت اشتغال در بدنه جامعه تعریف نشده که این کمپ می‌تواند ابعادی از این مسئله را برطرف کند.

در ادامه سید حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، گفت: بخش تعاون می‌تواند موتور محرک و تاثیرگذاری در حد ۳۰ درصد از فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی در تمام جوامع باشد.

وی افزود: در استان بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ تعاونی تشکیل شده که نزدیک به ۲ هزار تعاونی غیر فعال هستند که به معنای واقعی نشان می‌دهد از تشکیل تعاونی و فرهنگ آن به درستی استفاده نشده است.

فاضلی استفاده از ایده‌ها، تخصص‌ها و سرمایه‌های مختلف، گسترش عدالت و رفاه اجتماعی،  جلوگیری از انحضار و سرمایه و ثروت به دست افراد خاص را از اهداف تشکیل تعاونی بیان کرد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در استان و در بخش اشتغال و بیکاری وجود دارد این است که بیش از ۸۰ درصد افراد جویای کار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت بوده و دانشگاه بدون توجه به نیاز جامعه نیرو پروش نداده است، گرچه دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی هستند که ایده‌های نوآورانه و خلاقانه‌ای دارند و در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کمار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: لازم است ایده‌ها و خلاقیت‌های افراد جویای کار  بروز و ظهور پیدا کند.

به گزارش ایسنا، از ۸ تعاونی برتر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تجلیل شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.