صفحه اصلی / استان ها / برگزاری نخستین جشنواره انار در شهرستان خلیل آباد
برگزاری نخستین جشنواره انار در شهرستان خلیل آباد

برگزاری نخستین جشنواره انار در شهرستان خلیل آباد

کسب و کار نیوز: نخستین جشنواره انار در شهرستان خلیل آباد برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز خراسان رضوی ، جشنواره انار خلیل‌آباد با دبیری سازمان مردم‌نهاد یادآوران میراث طرثیث و با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری و ادارات دولتی خلیل‌آباد و کاشمر در در جوار امام‌زاده سیدحسن روستای میرآباد برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد در این مراسم گفت: خلیل‌آباد یک هزار و ۲۰ هکتار سطح کشت انار دارد که روستای نقاب و میرآباد قطب تولید انار شهرستان محسوب می شوند.

محمود شبان با بیان اینکه میانگین برداشت انار ۲۰ تن در هکتار است، افزود: در سطح شهرستان پنج رقم انار کشت می‌شود که رقم خزر ، رقم غالب انار شهرستان است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود ۲۰ هزار تن انار روانه بازار شود.

وی با اشاره به اینکه انار نقاب و میرآباد این شهرستان کاملاً سالم و ارگانیک تولید می‌شود ، افزود: این مرغوبیت و کیفیت مرهون زحمت باغداران زحمتکش است که با توجه به توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی به عمل می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از صادرات انار نقاب و میرآباد به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و اروپا از جمله روسیه خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده با سازمان میوه و تره‌بار تهران و مشهد، باغداران شهرستان می‌توانند انارهای خود را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه در سطح این استان‌ها عرضه کنند.

شبان همچنین گفت: در سطح شهرستان چهار سردخانه با ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ تن ، آماده ذخیره‌سازی محصول انارکاران است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.