صفحه اصلی / استان ها / آغاز کشت گیاهان دارویی در حوزه آبخیز کیلانبر شهرستان روانسر
آغاز کشت گیاهان دارویی در حوزه آبخیز کیلانبر شهرستان روانسر

آغاز کشت گیاهان دارویی در حوزه آبخیز کیلانبر شهرستان روانسر

کسب و کار نیوز:رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان روانسر از آغاز کشت گیاهان دارویی در حوزه آبخیز کیلانبر شهرستان روانسر خبر داد .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز کرمانشاه ،خسروی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان روانسر با اشاره به اینکه این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است گفت : در  طرح کشت گیاهان دارویی و خوراکی در سطح مراتع  ، اجرای عملیات بیولوژیک کشت گیاهان دارویی در سطح ۳۰ هکتار از منابع ملی مستعد روستای شش بید از حوزه آبخیز کیلانبر با مشارکت بهره برداران و جوامع محلی آغاز شده است .

خسروی با تاکید بر اینکه در انجام طرح برای اجرای دقیق دستور العمل‌های ابلاغی ، کارشناسان ناظر بر این کشتها هشتند افزود : این طرح با هدف تقویت پوشش گیاهی ، افزایش توان تولیدی علوفه مرتع ، جلوگیری از فرسایش خاک ، افزایش نفوذ پذیری آب در خاک ، تولید اکسیژن و افزایش درامد بهره برداران در حال انجام است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان روانسر با تاکید بر اینکه این شهرستان منشاء گیاهان داوریی و خوراکی خودرو در حاشیه مزارع و مراتع بصورت طبیعی است گفت : در فصل بهار این گیاهان توسط افراد بومی بهره برداری شده و  بازار خوبی برای فروش در این شهرستان و ارائه به گردشگران دارد .
وی اضافه کرد : این بازار یکی از جاذبه‌های گردشگری در فصل بهار در این شهرستان محسوب شده و گردشگران زیادی از نقاط مختلف استان و کشور برای خرید گیاهان دارویی و خوراکی به شهرستان روانسر مسافرت می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.