صفحه اصلی / استان ها / نیمی از آسانسورهای بیمارستانی کرمانشاه استاندارد ندارند
نیمی از آسانسورهای بیمارستانی کرمانشاه استاندارد ندارند

مدیرکل استاندارد استان:

نیمی از آسانسورهای بیمارستانی کرمانشاه استاندارد ندارند

کسب و کار نیوز:مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از تشدید طرح نظارت بر آسانسورهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: فقط حدود نیمی از آسانسورهای این بخش تاکنون تاییدیه ایمنی گرفته‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمودرضا نیازی با بیان اینکه آسانسورهای برقی-کششی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، افزود: از همین رو به منظور ارتقای سطح سلامت و ایمنی شهروندان این اداره کل برای مرتبه دوم اقدام به بازرسی از تمامی آسانسورهای منصوبه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان به صورت رایگان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۴۴ دستگاه آسانسور شناسایی شده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان کرمانشاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، یادآور شد: در تلاشیم نسبت به استانداردسازی این آسانسورها اقدام کنیم تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، از ۴۴ آسانسور شناسایی شده در بیمارستانها و مراکز درمان ساستان، تنها ۲۰ دستگاه موفق به اخذ تائیدیه ایمنی شده‌اند.

نیازی با اشاره به اینکه تاییدیه‌های ایمنی آسانسور دارای اعتبار یکساله بوده و باید پس از پایان اعتبار مجددا مورد بازرسی ادواری قرار گیرد، تاکید کرد: عدم انطباق آسانسورها با مقررات استاندارد به مدیران مراکز درمانی گزارش خواهد شد و آنها نیز مکلف به رفع نواقص و استانداردسازی آسانسورها هستند، در غیراینصورت با بروز هرگونه حوادث، مسئولیت پاسخگویی بر عهده مدیران مراکز مربوطه خواهد بود.

وی افزود: مالکین و بهره برداران آسانسورها به منظور اطمینان از تایید اصالت گواهینامه ایمنی آسانسور می‌توانند نسبت به ارسال شناسه‌ ملی درج شده در داخل کابین به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ اقدام کنند، همچنین هرگونه شکایت را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و یا شماره تلفن کشوری ۴۵۱۷ به اطلاع اداره استاندارد برسانند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.