صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / منطقه آزاد ماکو؛ بهترین موقعیت جهت صادرات محصولات کشاورزی
منطقه آزاد ماکو؛ بهترین موقعیت جهت صادرات محصولات کشاورزی

رئیس مرکز کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

منطقه آزاد ماکو؛ بهترین موقعیت جهت صادرات محصولات کشاورزی

کسب و کار نیوز - رئیس مرکز کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی گفت: منطقه آزاد ماکو بهترین موقعیت برای تولید،‌ بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی را دارند.

حمیدرضا مختاری در سومین همایش توسعه صادرات منطقه آزاد ماکو، بسته بندی نوآورانه محصولات کشاورزی را در صادرات بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: منطقه آزاد بهترین موقعیت برای تولید،‌ بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی را دارد و باید از این فرصت ایجاد شده بهره برداری کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی در تشریح فرصت ها و چالش های پیش روی استارت آپها در رونق صادرات محصولات کشاورزی گفت:‌ اضافه تولید، ضایعات زیاد، مشکل در فروش، کیفیت پایین محصولات، عدم شناخت بازارهای هدف، عدم بسته بندی مناسب، بازاریابی و چالش فضای دیجیتالی از جمله مشکلات موجود در تولید محصولات کشاورزی است.

وی افزود:‌ استارت ‌آپ‌ها نقش بی‌بدیلی در رشد و توسعه جوامع در دنیای کنونی ایفا می‌کنند که دورزدن تحریم ها، خلق اندیشه، کارآفرینی، رشد کشاورزی، کسب و کارهای متنوع جدید، فناوری های نوآورانه و ظهور اقتصاد جدید مبتنی بر آن، نقطه عطفی در عرصه اقتصاد به شمار می رود و پنجره جدیدی برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه باز کرده است تا اینگونه بتوانند بهره ‌مندی بیشتری از توسعه در حوزه اقتصاد دانش ‌بنیان بدست بیاورد.

به گزارش ایسنا، مختاری با بیان اینکه استفاده از استارت‌آپ‌ها به رونق کشاورزی و خدمات مرتبط با آن منجر شده است، گفت: شبکه سازی و دسترسی به زنجیره ها توسط استارتاپ ها در راستای توسعه کسب و کار می تواند موثر واقع شود و خوشبختانه امروزه  استارت‌آپ ها در حوزه کشاورزی فعالیت خود را با جدیت شروع کرده‌اند.

مشاور وزیر و رئیس مرکز کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه‌ کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصاد هر کشوری از جمله ایران است، ادامه داد: کشاورزی در کنار تامین بخش مهمی از مایحتاج زندگی مردم، هزاران شغل را نیز به خود وابسته کرده است و امرار و معاش بسیاری از مردم از طریق آن می گذرد

وی ادامه داد: البته کشاورزی در سال‌های گذشته دست‌خوش تغییرات بسیاری شده است که از آن جمله می‌توان به استفاده از تکنولوژی‌ های نوین و همچنین فعال شدن استارت‌آپ‌ها در این حوزه اشاره کرد.

مختاری خاطر نشان کرد:  در وزارت کشاورزی ۸۷ هزار نفر تحت آموزش و توانمندسازی فعالین حوزه کشاورزی با استفاده از استارتاپ ها و شتابدهنده ها قرار گرفته اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.