به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث آریا, در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان با بیان اینکه افزایش سهم گردشگری استان سرلوحه برنامههای میراثفرهنگی در دوره جدید مدیریت این اداره کل است، گفت: «اداره کل میراثفرهنگی استان کرمان به هر بهانهای سعی در معرفی ظرفیتهای گردشگری این خطه به کشور و دنیا دارد و نگاه به این موضوع مطمئنا نگاه ویژهای خواهد بود.»
او در خصوص اجرایی نشدن برخی از تصمیمات و قوانین گفت: «با تبدیل میراثفرهنگی به وزارتخانه جایگاه این سازمان قویتر خواهد شد و در ادامه تبدیل فراکسیون گردشگری مجلس نیز به کمیسیون گردشگری باعث خواهد شد تا بتوانیم در کمیسیون گردشگری، موضوع قانونگذاری را داشته باشیم.»
فعالی در رابطه با ظرفیتسازی و توانمندی محیط که از الزامات ارتقای جایگاه گردشگری است،گفت: «تعریف پروژههای گردشگری یکی از راهکارهای توانمندی محیط است، ضمن آنکه تبلیغ و اطلاعرسانی در حوزه گردشگری نیز امر بسیار مهمی است و کرمان در این زمینه ضعیف عمل کرده است، به طوری که در تلویزیون کشوری سهم معرفی کرمان بسیار ناچیز بوده است.»
او تصریح کرد: «باید کرمان را به درستی معرفی کنیم و در این راستا میتوانیم از ظرفیت مهارتهای عکاسان استان در برگزاری نمایشگاههای عکس کرمان با هدف معرفی این استان در سایر استانهای کشور استفاده کنیم.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کرمان همچنین برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان را یک فرصت برای معرفی ظرفیتهای گردشگری استان اعلام کرد و گفت: «همه مکانهای گردشگری استان چون باغ شاهزاده و باغ موزه هرندی در اختیار اداره کل ارشاد اسلامی استان برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی خواهد بود.»
فعالی هدایت بخش خصوصی در حوزه گردشگری را یکی از شاخصهای مهم در توسعه این صنعت دانست و گفت: «باید از ظرفیت معینهای اقتصادی که از لحاظ اعتباری مشکل خاصی ندارند، در حوزه گردشگری استفاده کرد.»
او در خصوص افزایش حضور گردشگران در استان کرمان، خاطرنشان کرد: «همکاری تمامی دستگاههای ذیربط و برنامهریزی مناسب برای افزایش حضور گردشگران بسیار موثر است، بهطوری که باید میانگین اشغال هتلهای استان در سال آینده از ۳۵درصد به ۴۵درصد برسد.»