صفحه اصلی / سرخط خبرها / آلمانی‌ها و ایرانی‌ها، در صدر آمار گردشگران خارجی در ترکیه
آلمانی‌ها و ایرانی‌ها، در صدر آمار گردشگران خارجی در ترکیه

آلمانی‌ها و ایرانی‌ها، در صدر آمار گردشگران خارجی در ترکیه

کسب و کار نیوز - وزارت گردشگری ترکیه اعلام کرده که ایرانیان، رتبه دوم بیشترین گردشگر خارجی را در 9 ماه نخست سال 2019 دارند. گردشگران ایرانی با 687 هزار نفر در این جایگاه، پس از آلمان، قرار گرفتند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش سی‌ان‌ان ترک، آلمان با ۸۵۸ هزار نفر مسافر، بیشترین گردشگرانی را دارد که طی سال ۲۰۱۹، وارد ترکیه شده‌اند. پس‌ازآن، ایرانیان باوجود چالش‌های اقتصادی که با آن روبرو بوده‌اند، بیشترین گردشگر خارجی را در ترکیه با ۶۸۷ هزار نفر، پس از آلمان دارا هستند.

عراقی‌ها با ۵۴۵ هزار نفر در جایگاه سوم قرار گرفتند و گردشگران روس با ۵۱۲ هزار نفر چهارمین گردشگران خارجی استانبول در ۹ ماهه سال ۲۰۱۹ بودند.

بر اساس این گزارش، ۷۵ درصد هتل‌های شهر استانبول طی این مدت مسافر داشتند و بیش از ۴۱ میلیون گردشگر خارجی وارد ترکیه شدند که درآمد ۲۴ میلیارد دلاری را عاید ترکیه کرده است.

از آغاز سال ۲۰۱۹ تاکنون، آمار نشان می‌دهد که ورود گردشگر خارجی به استانبول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته و این شهر، ۱۱ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۸۲۲ گردشگر خارجی را پذیرا شده است.

بر اساس این گزارش، تعداد گردشگران چینی به استانبول به میزان ۳۰۰ هزار نفر افزایش‌یافته و نشان از افزایش این آمار تا ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته است.

خرید ملک در ترکیه توسط ایرانی‌ها هم در سال‌های گذشته بسیار پررونق بوده است. تا جاییکه حسام عقبایی نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک سال گذشته اعلام کرد در سال ۹۷ میزان خرید ملک در این کشور توسط ایرانی‌ها به‌اندازه خرید ملک در ۱۰ سال گذشته بوده است.

بر مبنای گزارش مرکز آمار ترکیه، ایرانیان در چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ کلاً هزار و ۲۷۸ خانه در این کشور خریداری کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

شهروندان ایران بعد از عراق، دومین جایگاه را در میان خارجی‌هایی دارند که در ترکیه منزل مسکونی می‌خرند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.