صفحه اصلی / استان ها / وقف در حوزه علم اثر ماندگاری در جامعه است
وقف در حوزه علم اثر ماندگاری در جامعه است

رئیس دانشگاه گیلان:

وقف در حوزه علم اثر ماندگاری در جامعه است

کسب و کار نیوز:رئیس دانشگاه گیلان گفت: وقف در مراکز علمی تاثیرات شگرفی در آینده خواهد داشت زیرا دانشجویی که از محل موقوفات حمایت شود خود را وقف مردم و جامعه خواهد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, احمد رضی امروز در همایش استانی وقف و رسانه که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد با اشاره به سابقه وقف در حمایت از توسعه علم، اظهار کرد: دانشگاه کرمان و بابل و بسیاری از مراکز علمی و آموزشی ما موقوفه هستند.

رئیس دانشگاه گیلان به بنیاد علمی و موقوفه قلم چی اشاره کرد و افزود: این بنیاد موقوفه در سطوح مختلف به کار آموزش پرداخته و دانش آموزان بسیاری از منافع بنیاد قلم چی بهره مند شده اند. در گیلان مدرسه سازی و دانشگاه سازی توسط خیران و واقفان همواره مورد توجه بوده است.

رئیس دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه خیرین بزرگی در گیلان در حوزه آموزش عالی داریم، گفت: دانشکده فنی و مهندسی فومن توسط خیر بزرگ سیدعباس موسوی ره پیما ساخته و کارخانه چای موقوفه ای پشتوانه و حامی علمی این دانشگاه شد.

وی به خدمات دکتر ابریشم چیان، در ساخت مراکزی در دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت: ایشان یک چهره ملی در آموزش عالی کشور و الگوی بسیاری از خیرین هستند. به برکت خیرین پنج پروژه عمرانی در فرآیند احداث داریم که طی امسال و سال آینده افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با فعالیت های فرهنگی و تبلیغی وقف برای توسعه علم رونق بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: وقف در مراکز علمی تاثیرات شگرفی در آینده خواهد داشت و اثر ماندگار آن در حوزه علم در جامعه شکوفا خواهد شد زیرا دانشجویی که از محل موقوفات حمایت و در آینده دکتر و مهندس شود خود را وقف مردم و جامعه خواهد کرد.

در پایان این مراسم از ۴۰ واقف و خیر گیلانی تقدیر شد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.