صفحه اصلی / سرخط خبرها / وقتی سفر با قطار جذاب‌تر از سفر با هواپیماست
وقتی سفر با قطار جذاب‌تر از سفر با هواپیماست

وقتی سفر با قطار جذاب‌تر از سفر با هواپیماست

کسب و کار نیوز - رفتن به سفر و تجربه‌ فضاهای تازه یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر فردی است. در دنیای امروز و با پیشرفت‌هایی که در وسایل نقلیه ایجاد شده دیگر سفر رفتن به سختی گذشته نیست.

کسب و کار نیوز –  اما همین موضوع باعث شده تا برای بسیاری افراد انتخاب وسیله‌ای که می‌خواهند با آن به مقصد برسند بسیار سخت شود. به اندازه‌ای که بسیاری از سفرها ممکن است به همین دلیل لغو شوند و شخصی که قصد سفر داشته از مقایسه وسیله‌های نقلیه خسته شود. اما برای این‌که شما بتوانید تصمیم بهتری بگیرید می‌خواهیم برایتان بگوییم که چه طور سفر با قطار می‌تواند از هواپیما جذاب‌تر و خاطره‌انگیزتر شود؟

چرا سفر با قطار جذاب است؟

قطار یکی از ایمن‌ترین وسیله‌های نقلیه‌ای است که می‌توان با آن به سفر رفت. امروزه با خرید بلیط قطارهای رجا و قطار فدک به امکانات بسیار متنوعی دسترسی خواهید داشت. اکثر قطارهای این شرکت‌ها از نوع ویژه و لوکس هستند اما با قیمت‌ بلیط قطار بسیار مناسب ارائه می‌شوند.

از جمله ویژگی‌های این قطارها می‌توان به آرام بودنشان اشاره کرد. این موضوع در وهله اول شاید کمی عجیب به نظر برسد. زیرا تصوری که به طور عموم از قطار وجود دارد سر و صدای بسیار زیاد حرکتش روی ریل است. اما باید بگوییم که تمام پنجره‌های این قطارها با شیشه‌های دوجداره پوشانده شده‌اند و هیچ‌گونه صدای اضافی‌ای به داخل کوپه‌ها نمی‌رسد. به همین دلیل است که می‌توانید تمام طول مسیر را در آرامش کامل به استراحت و خواب بپردازید.

تمامی مهمانداران قطارهای فدک و قطار رجا طبق تازه‌ترین متد روز دنیا آموزش دیده‌اند و اغلب می‌توانند به زبان‌های انگلیسی و عربی صحبت کنند. شما در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید با فشار دکمه‌ای از داخل کوپه خود درخواست انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را بدهید. همچنین در هنگام خرید بلیط قطار بهتر است غذای خود را نیز رزرو کنید. غذاهای قطار توسط بهترین سرآشپزها تهیه می‌شوند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

اما نکته‌ای که قطار را تبدیل به وسیله‌ی جذابی برای سفری خاطره‌انگیز می‌کند ظاهر و دیزاین داخلی آن است. این قطارها بر اساس جدیدترین مدل‌ها و از روی نمونه کابین هواپیما ساخته شده‌اند. بنابراین دارای صندلی‌هایی به مراتب راحت‌تر از دیگر وسایل نقلیه هستند. میزان روشنایی بالای هر صندلی نیز به وسیله خود مسافر و با سلیقه خودش قابل تنظیم است. لازم به ذکر است که دمای کابین‌های قطار در تمام فصل‌های سال روی حالتی معتدل قرار دارند. هر کوپه دارای مانیتور و سیستم صوتی و تصویری به‌روزی است. بنابراین از بابت تفریح و سرگرمی‌های مسیر خیالتان آسوده باشد. علاوه بر این‌ها با خرید بلیط قطار رجا یا قطار فدک می‌توانید اینترنت پرسرعت را هم به لیست جذابیت‌های سفر با قطار اضافه کنید.

یکی از خوبی‌هایی که قطار دارد عدم تأخیر در حرکت است. خیلی کم پیش می‌آید که قطار دچار چنین مسئله‌ای شود. پس اگر قصد رفتن به سفری سریع را دارید باید از آن استفاده کنید. به راحتی می‌توانید بلیط قطار خود را در نزدیک‌ترین ساعتی که وجود دارد خریداری کنید. به همین صورت در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد رسیده و از قرارهایتان عقب نمی‌مانید.

همان‌طور که می‌دانید قطارها به دلیل نداشتن ترافیک و مسائلی از این دست امکان هیچ‌گونه تصادفی را ندارند. ممکن است شما نگرانی‌هایی از بابت هواپیما و ایمنی آن داشته باشید. باید بگوییم که با خرید بلیط قطار دیگر نگرانی‌ای از این بابت نخواهید داشت. زیرا علاوه بر کسی که مسئول کنترل قطار است به طور معمول آن‌ها از طرف مرکز نیز تحت نظر هستند.

با این حال اکثر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ریلی دارای امکانت خاص و ویژه‌ی خودشان هستند. بهتر است هنگام خرید بلیط به این جزئیات دقت کنید تا به بهترین و مناسب‌ترین بلیط برای خودتان برسید.

 

سخن پایانی

مهم‌ترین چیزی که برای هر شخصی در هنگام سفر وجود دارد این است که بتواند تجربه‌ای لذت‌بخش داشته باشد. شما می‌توانید با خرید بلیط قطار رجا و قطار فدک به این حس خاطره‌انگیر دست پیدا کنید. در قطار از بابت امنیت وسایل خودتان هم مطمئن خواهید بود. زیرا محل قرارگیری بار هر مسافر در کوپه‌ای است که در آن اقامت دارد. همچنین وقتی شما با قطار سفر می‌کنید در واقع به همان تجربه‌ی سفر جاده‌ای خواهید رسید. به این صورت که در تمام طول مسیر می‌توانید زیبایی‌های اطراف خودتان را از پشت پنجره‌ها تماشا کنید. استراحت در کنار این منظره‌های زیبا تجربه‌ای متفاوت است که به راحتی و با خرید بلیط قطار می‌توانید آن را داشته باشید. مواردی که در این مطلب ذکر شد از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که سفر با قطار را به تجربه‌ای بسیار جذاب‌تر از هواپیما تبدیل می‌کنند. بنابراین قبل از خرید بلیط قطار آن‌ها را در نظر داشته باشید.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.