چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / مجلس از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی قانع نشد

در صحن علنی

مجلس از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی قانع نشد

کسب و کار نیوز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز توضیحات وزیر جهاد کشاورزی درباره اعطای مجوز صید به کشتی های چینی را قانع کننده ندانستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از میزان، سوال احمد مرادی نماینده بندرعباس از وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

متن سوال

این سوال درباره علت اعطای مجوز صید به صورت صنعتی به کشتی‌های با مالکیت چین در آب‌های خلیج فارس و عمان بود.

پاسخ حجتی

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سؤال احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس درباره علت اعطای مجوز صید به صورت صنعتی و به کشتی‌هایی با مالکیت چین در آب‌های خلیج‌فارس و عمان، اظهار داشت: صیدی که در دریای عمان وجود دارد، صید فانوس ماهی‌ها است که ظرفیت مناسبی است و تبدیل به پودر ماهی می‌شود و پودر ماهی در بحث آبزی‌پروری بسیار مهم است.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه آنچه که در مورد صید کشتی‌های چینی مطرح می‌شود، کشتی‌های مخصوصی است که برای صید فانو‌س ماهی در نظر گرفته شده است، افزود: تقاضا برای پودر ماهی با افزایش کشت میگو در کشور بیشتر هم می‌شود، البته در خلیج فارس مجوزی برای صید فانوس ماهی داده نشده است و این مجوز برای دریای عمان است و این ماهی در وسط آب دریا قرار دارد و کشتی و صید مخصوص برای آن لازم است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ کشتی برای این صید مجوز گرفته‌اند، گفت: در موضوع کشتی‌های چینی قرار بود کشتی‌هایی مجوز صید بگیرند که پرچم ایران را داشته باشند، در این فرآیند مشخص شد که حدود ۱۰ – ۱۵ کشتی با مالکیت چینی، اما با پرچم ایران مجوز صید گرفته‌اند که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد این مجوز‌ها لغو شدند.

حجتی تصریح کرد: در کارگروهی که تشکیل شده است مشخص شد کشتی‌ها یا باید مالکیت ایرانی داشته باشند و یا اجاره به شرط تملیک باشند که این موضوع در مورد کشتی‌ها مشخص شد، برخی مجوز‌های داده شده لغو شده است.

تصمیم مجلس

پس از اظهارات نماینده سوال کننده و توضیحات وزیر جهاد کشاورزی، این سوال به رای نمایندگان گذاشته شد که نمایندگان  با ۴۰ رای موافق، ۱۱۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر توضیحات وزیر جهاد کشاورزی در این باره را قانع کننده ندانستند.

انتهای پیام/

همچنین مطالعه کنید:

ساخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن آغاز شد/واگذاری اراضی مازاد به بازار مسکن

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، روح الله اکبری دستیار وزیر راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.