صفحه اصلی / استان ها / ذخیره سازی بارش ها در گرو لایروبی آب بندان ها
ذخیره سازی بارش ها در گرو لایروبی آب بندان ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

ذخیره سازی بارش ها در گرو لایروبی آب بندان ها

کسب و کار نیوز:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: علاوه بر ذخیره آب بارش ها، امکان آبزی پروری و توسعه گردشگری از مزایای آب بندان ها است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, وحید خرمی در جلسه آب منطقه ای گیلان، گفت: علی رغم اینکه استان گیلان یک استان پرباران است؛ اما در تأمین آب کشاورزی مشکل داریم و یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل استفاده از آب بندان‌ها است.

وی افزود: حدود ۸۸۰ پهنه با افزون بر ۹۰۰۰ هکتار آب بندان در استان می تواند نقش خوبی در تأمین آب زراعی شالیزارها ایفا کند.

خرمی با اشاره به اینکه آب بندان های استان نیازمند لایروبی هستند، افزود: در گذشته از آب بندان ها برای تامین آب کشاورزی استفاده می شد که با احداث سد سفیدرود این امر کمرنگ تر شده و بخش هایی از آب بندان ها خشک شدند.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر به آب بندانها توجه ویژه شده و برای احیای آنها برنامه ریزی کرده ایم که در همین زمینه سال گذشته دستورالعمل ساماندهی آب بندان ها توسط استاندار گیلان ابلاغ شد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان اضافه کرد: از منابع استانی و ملی نیز برای تحقق احیای آب بندان ها و استفاه بهینه از آن ها در حوزه آب کشاورزی و اقتصادی بودجه ای به جهاد کشاورزی اختصاص یافته است.

خرمی خاطرنشان  کرد: مبلغ ۱۱ میلیارد تومان نیز برای لایروبی و سردهنه سازی رودخانه های استان توسط آب منطقه ای گیلان از سوی سازمان و مدیریت و برنامه ریزی استان در نظر گرفته شده که بزودی ابلاغ می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به ذخیره سازی بارش ها در آب بندان ها اشاره و تصریح کرد: با وجود آب بندان ها، پهنه آبی آسانتر در دسترس کشاورزان قرار می گیرد و در مواقعی که از سد سفیدرود، آب دیرتر به کشاورزان برسد، می توانند به سهولت برای آبیاری شالیزارهای شان از آن استفاده کنند.

وی گفت: علاوه بر تأمین بخشی از آب مورد نیاز در کشاورزی، امکان آبزی پروری، مهار آب‌های سطحی در مواقع سیلاب و گردشگری از جمله مزایای دیگر آب بندان ها است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.