صفحه اصلی / سرخط خبرها / ابلاغ مراتب ثبت ۳ اثر میراث‌طبیعی به استاندار زنجان
ابلاغ مراتب ثبت ۳ اثر میراث‌طبیعی به استاندار زنجان

در نامه‌هایی جداگانه از سوی وزیر میراث‌فرهنگی,گردشگری و صنایع‌دستی انجام شد

ابلاغ مراتب ثبت ۳ اثر میراث‌طبیعی به استاندار زنجان

کسب و کار نیوز:در نامه‌هایی جداگانه از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراتب ثبت ملی سه اثر طبیعی به استاندار زنجان ابلاغ شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث آریا, در نامه‌ای از سوی علی‌اصغر مونسان به فتح الله حقیقی، استاندار زنجان، مراتب ثبت «درخت چنار کهنسال روستای جیا» به او ابلاغ شد.

در متن یکی از نامه‌های علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حقیقی، استاندار زنجان آمده است:

«در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۲۵ه، هیئت محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ “درخت چنار کهنسال روستای جیا” واقع در استان زنجان، شهرستان طارم، دهستان چورزق، روستای جیا که پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۵۱۶ مورخ ۹۷/۱۱/۹  در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارت است و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

خواهشمند است، دستور فرمایید مراتب برای اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولین ذیربط استان ابلاغ و از نتیجه این وزارت را مطلع نمایند.»

همچنین در نامه‌ای جداگانه مراتب ثبت ملی «چشمه کرسف» واقع در شهرستان خدابنده (قیدار)، شهر کرسف به شماره ۵۳۳ و «چشمه سهرود» واقع در شهرستان خدابنده (قیدار)، شهر سهرورد به شماره ۵۳۲ به استاندار زنجان ابلاغ شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.