صفحه اصلی / اسلایدر / پیش بینی بانک جهانی از نفت ۵۸ دلاری در ۲۰۲۰
پیش بینی بانک جهانی از نفت ۵۸ دلاری در ۲۰۲۰

پیش بینی بانک جهانی از نفت ۵۸ دلاری در ۲۰۲۰

کسب و کار نیوز -بانک جهانی اعلام کرد کند شدن سریع تر از حد انتظار رشد اقتصادی بدترین تهدید برای دورنمای قیمت نفت است و متوسط قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ به ۵۸ دلار در هر بشکه می رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، طبق آخرین پیش بینی بانک جهانی، رشد کند اقتصاد جهان قیمت نفت خام را در حد فعلی آن در سال جاری ثابت نگه می دارد و سال آینده پایین تر هم خواهد آمد.

گزارش ماه اکتبر بانک جهانی از دورنمای بازارهای کالا نشان می دهد طبق آخرین پیش بینی ها میانگین قیمت شاخص جهانی نفت خام برنت در ۲۰۱۹ ،  ۶۰ دلار در هر بشکه خواهد بود که ۶ دلار کمتر از دورنمای پیش بینی شده در ماه آوریل است.

پیش بینی قیمت نفت برای ۲۰۲۰ ، ۵۸ دلار در هر بشکه خواهد بود که ۷ دلار کمتر از دورنمای تعیین شده در شش ماه گذشته است.

بانک جهانی اعلام کرد:«  رشد مصرف نفت در حال حاضر همگام با کند شدن رشد اقتصاد، نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی آهسته تر شده است و در سال آینده افزایش ناچیزی خواهد داشت».

این نهاد بین المللی اعلام کرد:« کند شدن سریع تر از حد انتظار رشد اقتصادی بدترین تهدید برای دورنمای قیمت نفت است».

در این گزارش همچنین آمده است تاثیر منفی حمله به تاسیسات نفتی عربستان در ماه سپتامبر بسیار کوتاه مدت بود که دلیل آن بازگشت سریع عربستان به ظرفیت کامل تولید، افزایش منابع مختلف عرضه نفت مانند نفت شیل و کاهش تقاضا است.

این بانک اضافه کرد:« ولی این اتفاق یادآوری کرد که بازار جهانی نفت همچنان وابسته به چندین زیرساخت حساس و گلوگاه ارتباطی است که ممکن است در در برابر اختلال ها آسیب پذیر باشند».

میانگین قیمت نفت برنت در ۲۰۱۸ ، ۷۱٫۱۰ دلار در هر بشکه بودکه نسبت به ۵۴٫۴۰ دلار در هر بشکه ۲۰۱۷ افزایش داشت.میانگین شاخص آسیا در ۲۰۱۸ ، ۶۸٫۲ دلار در هر بشکه بود، در حالی که در ۲۰۱۷ ، ۵۳٫۱۰ دلار در هر بشکه ثبت شده بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.