صفحه اصلی / استان ها / کمبود ۳۰ پایگاه عملیاتی اورژانس در البرز
کمبود ۳۰ پایگاه عملیاتی اورژانس در البرز

کمبود ۳۰ پایگاه عملیاتی اورژانس در البرز

کسب و کار نیوز :رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از کمبود ۳۰ پایگاه اورژانس در استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسین کریم با اشاره به اینکه البرز محورهای مواصلاتی حساسی چون تهران – کرج و کرج – چالوس را در دل خود جای داده، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۶ پایگاه، ۶۱ آمبولانس فعال، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس و یک فروند بالگرد در ناوگان اورژانس استان فعال است.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی البرز، وی ادامه داد: با توجه به جمعیت و شرایط خاص البرز، برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید ۳۰ پایگاه جدید اورژانس در استان راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۱۵۰۰ تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی استان برقرار می‌شود، اظهار کرد: حدود ۵۵ درصد این تماس‌ها به مشاوره و راهنمایی مردم،۳۰ درصد آنها درصد منجر به اعزام آمبولانس و ۱۵ درصد نیز به مزاحمت‌های تلفنی و تماس‌های غیر مرتبط مربوط می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اقدامات توسعه‌ای که در ناوگان اورژانس البرز صورت گرفته است تصریح کرد: با توجه به کمبودهای موجود، متوسط زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه در عملیات‌های کلان شهر، شهر و جاده‌ای کاهش محسوسی داشته و برای رسیدن به زمان استاندارد نیاز به ساخت پایگاه‌های جدید و مساعدت دستگاه‌هایی همچون فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، شوراها جهت فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم از جمله تامین اعتبار، تخصیص زمین و نیز اختصاص خطوط ویژه عبور خودروهای امدادی در مسیرهای پرترافیک شهرها و جاده‌ها هستیم.

این مسئول بر ایجاد پد بالگرد استاندارد در محل‌های پر حادثه و استراتژیک نقاط شهری و جاده‌ای در استان تاکید کرد و افزود: با توجه به افتتاح پایگاه اورژانس هوایی در استان البرز که یکی از سه پایگاه فعال اورژانس هوایی در سطح کشور با بیش از ۵۰۰ عملیات پروازی است، ۶۰ نقطه جهت احداث پد فرود بالگرد در نقاط حادثه خیز و یا دور از مراکز درمانی در استان شناسایی شده که پیگیری ساخت و بهره برداری از پنج پد بالگرد اورژانس هوایی با همکاری بین بخشی ازجمله شهرداری کرج انجام شده است که البته نیاز است نسبت به تامین و احداث پد بالگرد در شهرها و جاده‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم تا در مواقع بحران بتوانیم از این امکان ویژه استان بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

کریم عدم وجود فضای اختصاصی جهت پایگاه اورژانس هوایی مستقل و آشیانه بالگرد را از دیگر مشکلات امداد هوایی در البرز دانست و گفت: درصدد هستیم با همکاری دستگاه‌های مسئول در آینده نزدیک نسبت به ساخت و بهره‌برداری پایگاه اورژانس هوایی مستقل اقدام کنیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در حالی که طی دو سال گذشته تعداد ۳۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس البرز اختصاص یافته است، همچنان برای رسیدن به شاخص‌های کشوری نیاز به اضافه کردن بهسازی و نوسازی آمبولانس‌های موجود وجود داریم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.