صفحه اصلی / استان ها / لزوم بازاریابی اینترنتی برای فروش رازیانه
لزوم بازاریابی اینترنتی برای فروش رازیانه

در جشنواره رازیانه رزن مطرح شد

لزوم بازاریابی اینترنتی برای فروش رازیانه

کسب و کار نیوز : امام جمعه شهرستان رزن با بیان اینکه ۹۸ درصد از رازیانه کشور در استان همدان و در شهرستان رزن تولید می شود، گفت: سالانه بیش از ۵۰۰۰ تن رازیانه در شهرستان رزن تولید می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت‌الاسلام سیدعبدالعظیم مولازاده در جشنواره رازیانه شهرستان رزن، با بیان اینکه رازیانه یک گیاه دارویی بوده که طبع آن گرم و خشک است و خواص زیادی دارد، اظهار کرد: ۲۰۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان رزن زیرکشت محصول رازیانه رفته است.

وی با بیان اینکه در حق شهرستان رزن با وجود تلاش های فراوان، در معرفی و ایجاد صنایع تبدیلی برای این محصول کوتاهی شده است، ادامه داد: دروازه رزن به روی سرمایه گذاران باز است و فرش قرمز برایشان پهن می کنیم تا رونقی برای منطقه رزن ایجاد شود.

مولازاده با بیان اینکه در مسائل مربوط به تولیدات کشاورزی سه رکن سرمایه، نیروی کار نخبه و بازار فروش وجود دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزان ما با تحمل سختی های فراوان محصول خود را به مرحله تولید رسانده اند اما نمی توانند به فروش برسانند چرا که دلال بازی ها نمی گذارد کشاورز سود خود را ببرد.

وی با تأکید بر اینکه باید کارخانه های مکمل را در این راستا ایجاد کنیم که این امر توجه استان را می طلبد، بیان کرد: شهرستان رزن پتانسیل ویژه ای در بحث کشاورزی دارد که برند رازیانه در کشور نمونه آن است

رضا عباسی، مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان هم با بیان اینکه محصول رازیانه کشور متعلق به شهرستان رزن است به طوریکه ۹۵ درصد از این محصول در استان همدان و بیش از ۹۸ درصد آن در رزن تولید می شود، گفت: در زمینه حمایت های بخش کشاورزی از تولید این محصول همچون بازاریابی در تلاش هستیم تا این محصول به صورت اینترنتی در سطح کشور و جهانی به فروش برسد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان نیز با بیان اینکه انجمن صنفی رازیانه کاران باید تشکیل شود، تصریح کرد: هدف از تشکیل این انجمن برندسازی، ایجاد بازار مناسب برای فروش و استفاده از روش های نوین کشت این محصول است.

دکتر قاسم اسدیان با اشاره به نحوه کشت و برداشت این محصول یادآور شد: رازیانه مصارف زیادی دارد و در صنایع غذایی، آرایشی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.