صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / قدرت پول ملی ۲۱ درصد افزایش یافته است
قدرت پول ملی ۲۱ درصد افزایش یافته است

رئیس کل بانک مرکزی

قدرت پول ملی ۲۱ درصد افزایش یافته است

کسب و کار نیوز - رئیس بانک مرکزی معتقد است: ثبات نسبی به اقتصاد ایران بازگشته است؛ آمریکا با تداوم یکسال فشار حداکثری به هدف اصلی خود که از فروپاشی اقتصاد و در نهایت به زانو درآوردن ایران بود، نرسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در اینستاگرم نوشت: امروز ۱۳ آبان ۹۸ و یک سال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم بانکی و صادرات نفت ایران، توسط آمریکا می‌گذرد، آن‌روزها پیش‌بینی یک سال بعد مشکل و تاحدی نگران‌کننده بود.

او ادامه می‌دهد: آمریکا با تداوم یکسال فشار حداکثری به هدف اصلی خود که از فروپاشی اقتصاد و در نهایت به زانو درآوردن ایران بود نرسید.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به کاهش نرخ ارز نوشته: نرخ ارز، که خود آمریکایی‌ها از آن به عنوان شاخص مهم تأثیر فشار یاد می‌کردند، از ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان سال گذشته به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۸ رسید یعنی ۲۱ درصد افزایش قدرت پول ملی.

به گفته همتی تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد، فشار زیادی به اقتصاد ایران، به خصوص اقشار با درآمد پایین و ثابت وارد کرد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دید که نیاز به ترمیم دارد.

همتی ادامه می‌دهد: در نهایت ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص‌های مهم اقتصادی همچون تورم و رشد غیرنفتی به آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح می‌کند: از حالا تلاش‌ها در اقتصاد بایستی بر رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی و رونق تولید ملی، کاهش اتکا بودجه دولت به نفت و ایمن سازی اقتصاد نسبت به نوسانات درآمدهای نفتی و سرعت به روند اصلاح نظام بانکی کشور متمرکز شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته اعلام کرد که از برجام خارج می‌شود و در دو مقطع زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه تحریم‌های تعلیق شده آمریکا در قالب برجام را بازگرداند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.