صفحه اصلی / استان ها / تغییر فرهنگ رانندگی یک ضرورت است
تغییر فرهنگ رانندگی یک ضرورت است

استاندار کرمان:

تغییر فرهنگ رانندگی یک ضرورت است

کسب و کار نیوز :استاندار کرمان گفت: تغییر فرهنگ رانندگی یکی از موضوعات مهم و ضروری است و بخشی از زندانیان که مرتکب قتل غیرعمد در تصادفات می شوند، ناشی از این فرهنگ نامناسب است و تغییر این فرهنگ کار سختی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر”محمدجواد فدایی” ظهر امروز ۱۳ آبان ماه در جلسه هیئت امنای ستاد دیه نمایندگی استان کرمان اظهار کرد: بسیاری از افرادی که زندانی(جرائم غیرعمد) شده اند، تقصیری ندارند و گرفتاری آنها به مسائل جامعه برمی گردد و جامعه باید برای آزادی آنها کمک کند که ستاد دیه در این زمینه تلاش می کند و هر کاری که از عهده ما بربیاید نیز کمک می کنیم.

وی با اشاره به لزوم شناسایی و پیشگیری از عواملی که موجب گرفتاری افراد می شود، افزود: اگر بتوانیم در کاهش و پیشگیری از برخی عواملی که موجب زندانی شدن افراد در موارد خاص می شود، کمک کنیم کار خوبی است.

فدایی تصریح کرد: بخشی از مسائلی از قبیل فرهنگسازی و پیشگیری در کاهش تصادفات، عدم توان در بازپرداخت تسهیلات بانکی و … را با آموزش می توان حل کرد.

استاندار کرمان بیان کرد: تغییر فرهنگ رانندگی یکی از موضوعات مهم و ضروری است و بخشی از زندانیان که مرتکب قتل غیرعمد در تصادفات می شوند، ناشی از این فرهنگ نامناسب است و تغییر این فرهنگ کار سختی است.

وی ادامه داد: تلفات رانندگی در جاده های برون شهری استان کرمان در سال ۹۶ تعداد ۸۶۷ نفر بوده است واین آمار در سال ۹۷ به ۸۳۴ نفر رسیده است که برای کاهش این آمار چاره ای جز تغییر فرهنگ رانندگی نداریم.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان افزود: باید از ابتدا و در دوران دبستان روی بچه ها کار کرد زیرا تغییر فرهنگ به ویژه در افراد بزرگسال کار پیچیده ای است.

“رمضان امیری” مدیرکل زندان‌های استان کرمان نیز در این جلسه خواستار حمایت از انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان شد و گفت: خانواده زندانیان مشکلات زیادی دارند

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.