صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / تولید ۱۱ هزار تن عسل در خوی طی سال جاری
تولید ۱۱ هزار تن عسل در خوی طی سال جاری

مدیر جهاد کشاورزی خوی خبرداد

تولید ۱۱ هزار تن عسل در خوی طی سال جاری

کسب و کار نیوز:مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: مجموع عسل تولید شده از کندوهای شهرستان خوی در سال جاری افزون بر ۱۱ هزار تن است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, علی اصغر امینی با بیان اینکه میانگین برداشت از هر کندو در شهرستان خوی ۲۷.۵ کیلوگرم است، افزود: امسال ارزش عسل تولیدی زنبورستان‌های این شهرستان به بیش از ۱۶۵۰ میلیارد ریال می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی خوی با اشاره به خارج سازی پرورش زنبور عسل از فرآیند تک محصولی گفت: امسال علاوه بر برداشت عسل، فرآورده های جانبی آن از جمله ژل رویال، گرده و زهر زنبور عسل نیز در برنامه تولید زنبورداران قرار دارد.

وی به پایان طرح سرشماری کندوهای زنبورعسل در خوی نیز اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۴۱۰ هزار کندو در این شهرستان شمارش شد که نسبت به پارسال بیش از ۸۰۰۰ کندو بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی خوی اظهار کرد: شهرستان خوی با تولید بیش از ۱۱ هزار تن عسل مقام اول استان را در تولید این ماده غذایی مقوی به خود اختصاص داده است که وجود مزارع آفتابگردان و تراکم بیشتر گل ها در طبیعت این شهرستان موجب شده است که مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع عسل از زنبورستان های خوی برداشت شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.