صفحه اصلی / اسلایدر / قاچاق لوازم خانگی دست دوم با برچسب ۲۰۱۹
قاچاق لوازم خانگی دست دوم با برچسب ۲۰۱۹

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق خبر داد

قاچاق لوازم خانگی دست دوم با برچسب ۲۰۱۹

کسب و کار- سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق با بیان اینکه در نیمه اول سال ۴۰۰ میلیارد کشفیات قاچاق لوازم خانگی داشتیم، گفت:افراد کالای لوازم خانگی دسته دوم را وارد می کنند و روی آن برچسب ۲۰۱۹ می‌زنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، حمیدرضا دهقانی‌نیا اظهار داشت: حجم قاچاق در بازه زمانی خاص به آمار کل سال تعمیم داده می شود که این روند از نظر بنده و کارشناسان این حوزه صحیح نیست. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: قانونگذار، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق را به عنوان مرجع رسمی بررسی و آمار قاچاق در کشور اعلام کرده است؛ لذا اگر هر نهاد یا شخصیت حقیقی و حقوقی از روی دغدغه آماری اعلام کند، قابل استناد نیست.

دهقانی‌نیا ادامه داد: طبق آمار رسمی در شش ماهه اول سال ۹۷ و ۹۸، دومین کشفیات ما در حوزه مبارزه با قاچاق به لوازم خانگی معطوف به ارزش آن بیش از ۴ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است. وی گفت: این آمار نشان می دهد لوازم خانگی در رده دوم اقلام کشف شده قاچاق قرار گرفته و از طرفی ستاد مبارزه با قاچاق وظیفه خود را به انجام رسانده است.سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: قاچاق لوازم خانگی وجود دارد ولی نه با آن شدتی که برخی  اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمار و ارقام رابطه مستقیمی میان قاچاق و کشفیات نشان نمی دهد، افزود: در شش ماهه سال ۹۸ بیش از ۴۰۰ میلیارد کشفیات قاچاق لوازم خانگی داشتیم. دهقانی‌نیا گفت: بخشی از قاچاق ورودی لوازم خانگی مبنی بر این است که افراد کالای لوازم خانگی دسته دوم را از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می کنند و روی آن برچسب ۲۰۱۹ می‌زنند و ما چنین مواردی را در سطح بازار شاهد هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.