صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش تورم تولید بخش خدمات
افزایش تورم تولید بخش خدمات

نرخ تورم تولیدکننده بخش‌های خدمات به 30/1 درصد رسید

افزایش تورم تولید بخش خدمات

کسب و کار نیوز - مرکز آمار کشور اعلام کرد: نرخ تورم تولید در بخش خدمات در چهار فصل منتهی به تابستان امسال به ۳۰.۱ درصد رسید که در مقایسه با فصل گذشته ۲.۸ درصد افزایش نشان می دهد.

مینا حسینی

به گزارش کسب و کار نیوز، بررسی‌های جداول آماری نشان می‌دهد که در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالیانه مربوط به بخش «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های کسب و کار» با ١٨.٢ درصد و بیشترین آن مربوط به بخش «خدمات هتل و رستوران» با ۴۸.۵ درصد است.

هزینه بخش‌های خدماتی کل کشور در فصل تابستان افزایش یافت. آمارها نشان می‌دهد تورم سالانه تولید در بخش خدماتی کشور در تابستان امسال به ۳۰٫۱ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته حدود ۲٫۵ برابر شده است.

این در حالی است که شاخص کل خدمات کشور در تابستان امسال با افزایش ۷٫۳ درصدی نسبت به فصل قبل به ۳۷۳٫۱ واحد رسیده است. مرکز آمار در گزارشی اعلام کرد تورم نقطه‌به‌‌نقطه تولیدکننده در بخش خدماتی کشور در تابستان سال جاری به ۳۰٫۹ درصد رسیده که نسبت به تورم تابستان سال گذشته ۱٫۵ برابر شده است.

همچنین تورم سالانه تولید در بخش خدماتی کشور در تابستان امسال به ۳۰٫۱ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته حدود ۲٫۵ برابر شده است.

در تابستان امسال در بین بخش‌های مختلف، بیشترین تورم نقطه‌به‌‌نقطه تولید متعلق به بخش هتل و رستوران بوده، به طوری که هزینه تولید در این بخش در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته ۵۷٫۳ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر کمترین تورم نقطه‌به‌‌نقطه تولید در دوره مذکور مربوط به بخش آموزش و معادل ۱۸٫۴ درصد بوده است.

کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش­های «خدمات واسطه گری‌های مالی (بیمه)» با ۰.۸ درصد ، «خدمات آموزش» با ۱.۴ درصد و «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار» با ۵.۲ درصد است. بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» با ۱۰.۵ درصد است.

نرخ تورم تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور  نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در تابستان ١٣٩٨ به ۳۰.۹ درصد رسید که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه در بهار  امسال، ١.٧ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارایه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل تابستان١٣٩٨ نسبت به فصل تابستان١٣٩٧، ٣٠.٩ درصد افزایش دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.