صفحه اصلی / اسلایدر / اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم مهرماه ۱۳۹۸
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم مهرماه ۱۳۹۸

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم مهرماه ۱۳۹۸

کسب و کار نیوز - نرخ رشد اقتصادی و تورم در منطقه یورو، آمار اشتغال و نرخ رشد اقتصادی آمریکا، نرخ بیکاری اتحادیه اروپا و پیش‌بینی بانک جهانی از قیمت نفت در سال 2020 جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی و تجاری منتشرشده در این هفته بوده‌اند

به گزارش کسب و کار نیوز، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۴ میلیارد نفر

سازمان بین‌المللی کار: حدود ۴ میلیارد نفر از جمعیت جهان یعنی تقریباً ۵۵ درصد از جمعیت فاقد هرگونه پوشش تأمین اجتماعی هستند.

۷۰ درصد

سازمان بین‌المللی کار: نتایج یک پژوهش میدانی جدید نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد از کارگران جهان یا جزو افراد اصطلاحاً خوداشتغال هستند و یا برای کسب‌وکارهای کوچک کار می‌کنند.

۴۶ درصد

بانک جهانی: ۴۶ درصد از افراد زیر خط فقر شدید جهان در سال ۲۰۳۰ را ساکنان کشورهایی که ساختار سیاسی شکننده دارند و درگیر جنگ و خشونت هستند، تشکیل خواهند داد.

۵۸ دلار

بانک جهانی: پیش‌بینی می‌شود که متوسط قیمت جهانی هر بشکه نفت خام (سبد نفتی متشکل از نفت برنت دریای شمال، نفت سبک تگزاس و نفت فاتح دبی) در سال آینده میلادی به ۵۸ دلار برسد که در مقایسه با متوسط قیمت پیش‌بینی شده برای سال جاری میلادی حدود ۳٫۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۳٫۶ میلیارد دلار

رویترز: سازمان تجارت جهانی به چین اجازه داد که بر ۳٫۶ میلیارد دلار از کالاها و خدمات آمریکایی تعرفه وضع کند. سازمان تجارت جهانی دلیل صدور این مجوز را «عمل نکردن آمریکا به مقررات ضددامپینگ در ارتباط با محصولات چینی» عنوان کرده است.

۱۲۸ هزار شغل

سی‌ان‌ان: در ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) حدود ۱۲۸ هزار شغل جدید به‌طور خالص در آمریکا ایجاد شده است. با این حال نرخ بیکاری در این کشور به دلیل افزایش تعداد کارجویان نسبت به دوره قبل ۰٫۱ واحد درصد افزایش یافته و به ۳٫۶ درصد رسیده است.

۳٫۲ درصد و ۲٫۹ درصد

سی‌ان‌ان: اقتصاد هنگ‌کنگ در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ۳٫۲ درصد نسبت به سه‌ماهه دوم و ۲٫۹ درصد نسبت به دوره مشابه قبل کوچک‌تر شده است. هنگ‌کنگ در ماه‌های اخیر صحنه اعتراضات خیابانی بوده و شدت این اعتراضات بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

۳٫۲ میلیارد دلار

سی‌ان‌ان: شرکت نفتی اکسون موبیل اعلام کرد سود خالص این شرکت در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی با ۴۹ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۳٫۲ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت دلیل کاهش چشمگیر سود خود را افت شدید قیمت نفت در سال جاری عنوان کرده است.

۱۱۹ میلیارد یوان

فایننشال‌تایمز: شرکت چینی علی‌بابا که از بزرگترین شرکت‌های جهان در حوزه تجارت الکترونیک محسوب می‌شود، در دوره سه‌ماهه اخیر ۱۱۶ میلیارد یوان (معادل ۱۶٫۷ میلیارد دلار) درآمد داشته است که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۲٫۳ میلیارد دلار

سی‌ان‌بی‌سی: شرکت بریتیش پترولیوم سود خالص خود در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ را ۲٫۳ میلیارد دلار اعلام کرد. سود خالص این شرکت بزرگ نفتی طی دوره سه‌ماهه اخیر نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش یافته است.

۷٫۷۸ تریلیون وون

سی‌ان‌بی‌سی: بر اساس صورت‌های مالی رسمی شرکت کره‌ای سامسونگ الکترونیکس، سود عملیاتی این شرکت در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ با کاهش چشمگیر ۵۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۷٫۷۸ تریلیون وون کره جنوبی (۶٫۷ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.

۱٫۹ درصد

سی‌ان‌بی‌سی: وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱٫۹ درصد افزایش یافته است.

۱٫۱ درصد

یورو استات: بر اساس برآوردهای اولیه، تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه‌ماهه سوم سال جاری ۱٫۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

۰٫۷ درصد

یورو استات: شاخص قیمت مصرف‌کننده در منطقه یورو طی ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۰٫۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۶٫۳ درصد

یورو استات: نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا طی ماه سپتامبر ۶٫۳ درصد برآورد شده است که پایین‌ترین میزان آن از ابتدای ثبت آمار بیکاری تجمعی در اتحادیه اروپا (اواخر دهه ۱۹۹۰) تاکنون به شمار می‌رود.

همچنین مطالعه کنید:

هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احمدرضا فرشچیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.