صفحه اصلی / استان ها / کاهش دمای هوا در سیستان و بلوچستان
کاهش دمای هوا در سیستان و بلوچستان

کاهش دمای هوا در سیستان و بلوچستان

کسب و کار نیوز :دمای هوا در سیستان و بلوچستان از دوشنبه ، 10 درجه خنکتر می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز سیستان و بلوچستان ،  رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی استان گفت: از روز دوشنبه ، وزش باد شدید همراه با گردوخاک شمال استان را در بر می گیرد.
علی ملاشاهی افزود: وزش این باد روز سه شنبه تا پنج شنبه علاوه بر شمال استان، در نوار شرقی و مرز غربی استان نیز سبب خیزش گردوخاک ، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوا مهمترین مخاطره این باد شمالی است که سبب می شود برای نخستین بار دمای هوا به شدت کاهش یابد.
ملاشاهی گفت: توصیه می شود ضمن محافظت از محصولات گلخانه ای در نقاط سردسیر استان، نکات بهداشتی در زمان غبارآلود شدن هوا نیز رعایت شود.

۲۶ درصد بارندگی سالانه میرجاوه در یک روز

از صبح دیروز تا صبح امروز، ۱۳ و هشت دهم میلیمتر باران در میرجاوه بارید.
محمد دیانتی ، رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان هم گفت: این بارندگی از ساعت ۹ و سی دقیقه دیروز تا امروز در همین ساعت ثبت شده که در این فاصله زمانی، میرجاوه پر باران‌ترین شهر کشور هم بوده است.
میرجاوه در مرز سیستان و بلوچستان جزو کم باران ترین مناطق کشور است که میانگین سالیانه بارندگی در این منطقه در ۱۰ سال اخیر، ۵۱ و هفت دهم میلیمتر است و در این بازه زمانی، نهمین شهر کم باران کشور است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.