صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / وعده شش ماه قبل علیپور: در تمرینات هم چیپ نمی‌زنم
وعده شش ماه قبل علیپور: در تمرینات هم چیپ نمی‌زنم

وعده شش ماه قبل علیپور: در تمرینات هم چیپ نمی‌زنم

کسب و کار نیوز:یک پنالتی چیپ هنوز مهم ترین کلیدواژه خبری در بین هواداران پرسپولیس است؛ ضربه عجیبی که در دیدار مقابل ماشین سازی در دستان دروازه بان حریف آرام گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, سرمربی آرژانتینی پرسپولیس که ضربه چیپ علیپور را بی‌مسئولیتی او تعبیر کرده بود، در رختکن به علیپور گفت که او با این ضربه به تیم، خانواده، هواداران و… بی احترامی کرده است. عصبانیتی که تا نشست خبری پس از بازی هم ادامه داشت و او این جملات را در گفتگو با خبرنگاران نیز تکرار کرد.

اما نکته جالب درباره علی علیپور این است که او چندی پیش در یک پست اینستاگرامی پس از پنالتی چیپ مقابل شهر خودرو اعلام کرده بود: «در تمرینات هم چیپ نمی‌زند» و مشخص نیست که چطور او این بار حاضر شد در لحظات پایانی بازی دست به چنین ریسکی بزند. آن هم در شرایطی که مربیان ماشین سازی امیدوار بودند فرد دیگری به جز علیپور پشت توپ نایستد. چرا که مهاجم سرخپوشان ۳۱ روز پیش در تبریز یک پنالتی را مقابل حامد لک از دست داده بود و احتمالا از نظر روحی آماده ایستادن پشت این ضربه و چسباندن توپ به تور دروازه میهمان را نداشت.

نکته عجیب تر هم آنجاست که ساکت الهامی مربی تیم ماشین سازی به ماساژور تیم می‌گوید خودش را به حامد لک برساند و بگوید او از جای خود تا زمان زدن ضربه تکان نخورد و حامد لک نیز برخلاف دفعات گذشته که پنالتی‌ها را ۵۰-۵۰ به سمت چپ یا راست می‌رفت، محکم سر جای خود ایستاد تا آن را به ساده ترین شکل ممکن مهار کند.

علیپور که بعد از جدایی مهدی طارمی توانسته بود مهاجم شماره یک سرخپوشان لقب گیرد و البته در این مدت علیرغم تمامی انتقادات گل‌های سرنوشت سازی به نام خود برای پرسپولیس ثبت کرده بود، در نهایت اما فصل جدید را با حواشی زیادی استارت زد. ماجرا از جایی شروع شد که او به خاطر درخواست برای جدایی، مدت‌ها از تمرینات گروهی و آماده سازی پیش فصل دور ماند. در نهایت اما این بازیکن به اردوی سرخپوشان اضافه شد ولی ناکامی در گلزنی طی هفت هفته ابتدایی انتقادات را متوجه مهاجمی کرد که با پیراهن شماره ۷۰ گل‌های حساسی به ثمر رسانده بود که از آخرین گل‌های ویژه او می‎توان به گل در دوحه مقابل السد که سهم زیادی در صعود تیم به فینال آسیا داشت و همچنین فینال جام حذفی که باعث شد آنها بعد از مدت‌ها قهرمانی در این رقابت را جشن بگیرند، اشاره کرد.

علیپور: در تمرینات هم چیپ نمی‌زنم!

علیپور در جام حذفی فصل گذشته و در تقابل با پدیده، بعد از اینکه بهنام برزای در ضربه پنالتی حرکت تحریک آمیزی علیه هواداران پرسپولیس داشت، ضربه پنالتی خود را به شکل چیپ وارد دروازه حریف کرد تا پاسخ این کری را بدهد. هرچند همان ضربه نیز به شکلی پرریسک وارد دروازه میلاد فراهانی، دروازه بان وقت پدیده کرده بود (به شکلی که خیلی‌ها مدعی شده بودند اگر دروازه بان پدیده از نظر آمادگی ذهنی خود را مهیای برگشت و واکنش دوباره می‌کرد، شاید مهار آن ضربه دور از ذهن نمی‌شد) در پایان بازی در صفحه رسمی خود به توضیح این ضربه پرداخت. علیپور نوشت که هرگز دوست نداشته که چنین ضربه‌ای را به ثمر برساند و تنها در پاسخ به کری بهنام برزای این اقدام را صورت داده و “دیگر حتی در تمرینات هم ضربه پنالتی چیپ نخواهد زد”. با این حال در بازی با ماشین سازی، علیپور در شرایطی که مدعیان در این هفته (تراکتور، سپاهان و شهرخودرو) متوقف شده بودند، با یک تصمیم باورنکردنی ضربه چیپ خود را به بدترین شکل ممکن تقدیم حامد لک کرد. ضربه‌ای که اکنون پرسپولیس و با پایان هفته بیشتر حسرت آن را خواهد خورد چرا که می‌توانست این تیم را به رده دوم جدول و یک امتیازی صدر برساند.

علیپور اما با خلف وعده بزرگ و رسمی خود تمام خاطرات شیرینی که برای پرسپولیس و هواداران این تیم ساخته بود را بر باد داد و باعث شد تا آنها در یکقدمی صدر این شانس بزرگ را پس بزنند.

امیدوار به آینده و تکرار تاریخ

علی علیپور حالا دوباره به شرایط پیش از بازی با شاهین بازگشته و فشار زیادی را روی خود تحمل می‌کند. نکته این است که با نتایج روز گذشته و توقف مدعیان و پیروزی بزرگ استقلال، حالا ارزش دو امتیاز خانگی که سرخ ها از دست دادند، بیشتر به چشم می‌آید. آن ها با این برد می‌توانستند به رده دوم برسند و با استفاده از تقابل هفته آینده تراکتور – سپاهان، به صدرنشینی نیز فکر کنند اما این اتفاق با پنالتی عجیب علیپور رخ نداد.

با این حال مهاجم شماره ۷۰ سرخ ها چنین شرایطی را قبلا هم تجربه کرد؛ زمانی که در لیگ شانزدهم از گلزنی ناکام بود اما با یک شوت از راه دور و گل دیدنی به پیکان اوضاع را به نفع خود عوض کرد و با چشمانی اشک بار در رختکن، گل زیبا را جشن گرفت. باید دید حالا دوباره این اتفاق رخ میدهد یا نه.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.