صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / سوشا: نکونام همیشه برای من کاپیتان است
سوشا: نکونام همیشه برای من کاپیتان است

سوشا: نکونام همیشه برای من کاپیتان است

کسب و کار نیوز:سوشا مکانی دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان کاملاً متفاوت با قبل شده. او حالا به پختگی خاصی رسیده که به چیزی جز پیشرفت و بهتر شدن عملکردش در فوتبال فکر نمی‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, او دلیل این پختگی را بالا و پایین های زندگی‌اش و تصمیماتی که در شرایط سخت گرفته، می‌داند. حالا مکانی آنقدر پخته و متفاوت شده که حتی دیگر وقتی می‌بیند داور ۲ اشتباه بزرگ داشته و پیروزی را از تیمش گرفته، نه تنها اعتراضی نمی‌کند، بلکه می‌گوید با صحبت کردن چیزی درست نمی‌شود و نباید به آن پرداخت. سوشا مکانی بعد از بازی با فولاد خوزستان بار دیگر مورد تعریف و تمجید قرار گرفت اما این بار انگار صحبت‌های جواد نکونام سرمربی قرمزپوشان اهوازی برایش متفاوت است.

*اتفاقات عجیبی در بازی این هفته تیم‌تان مقابل فولاد خوزستان رقم خورد. در کل این بازی چطور بود و چه صحبتی در مورد اتفاقات بازی داری؟

خب بازی با فولاد، بازی با یک  تیم قابل احترام لیگ امسال بود و من فکر می‌کنم ۲ تیم تا الان طوری نتیجه گرفته‌اند که حالا هر تیمی نمی‌تواند به راحتی در مورد برد مقابل فولاد و نفت مسجدسلیمان صحبت کند. بازی ما و فولاد هم خیلی حیثیتی بود به خاطر اینکه ثابت کنیم نتایجی که تا الان گرفته‌ایم اتفاقی نبوده و استحقاق آن را داشتیم. ما در بازی با فولاد هم می‌توانستیم ۳ امتیاز را به دست بیاوریم اما این اتفاق به خاطر یکسری اشتباهات، رخ نداد. بازی نفت مسجدسلیمان و فولاد خوزستان در شرایطی متفاوت انجام شد، ما مقابل تیمی بازی کردیم که به لحاظ سخت‌افزاری و مالی هیچ شباهتی به ما نداشت. من قبلاً در فولاد بازی کرده‌ام و می‌دانم این تیم از همه لحاظ، جزو ۲، ۳ تیم اول لیگ است.

*نفت مسجدسلیمان تا اینجای کار خیلی فراتر از انتظار ظاهر شده و در کنار سپاهان، تنها تیم‌های بدون شکست فصل نوزدهم هستید. از تیم‌تان واقعاً چنین درخششی انتظار نمی‌رفت و خیلی جالب است که تا الان نتایج خوبی به دست آورده‌اید.

یک تیم وقتی می‌خواهد نتیجه بگیرد همه چیز باید مهیا باشد. یعنی بسته شدن تیم برای نتیجه‌گیری باشد. بالاخره تیم‌هایی مثل فولاد، شهر خودرو، استقلال، سپاهان، پرسپولیس و… که هزینه زیادی می‌کنند، در کنار یک کادرفنی خوب برای جذب بازیکنان هم به خوبی هزینه می‌کنند اما در تیم‌هایی مثل نفت مسجدسلیمان که بودجه محدودی دارد شرایط سخت است. وقتی هم تعهدات مالی عقب بیفتد، شرایط خوب پیش نمی‌رود و تیم به حاشیه می‌رود. با این شرایط نتایجی که انتظار می‌رود به دست نمی‌آید اما ما از نظر فنی به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم و البته جای پیشرفت داریم. می‌دانیم که باید پخته‌تر و کامل‌تر شویم تا نتایج بهتری کسب کنیم. از نظر مالی شاید جزو ۳ تیم پایین جدول باشیم اما هوادارانی داریم که به ما انگیزه زیادی می‌دهند. ما نمونه‌ترین هواداران را داریم و چه در زمان باخت، چه نتیجه گرفتن و نگرفتن و حتی بیرون از خانه و جایی که فاصله زیادی با مسجدسلیمان دارد، آنقدر حمایت می‌کنند که ما را وادار می‌کنند تمام وجودمان را برای خوشحال کردن‌شان بگذاریم. با این شرایط، از مسئولان انتظار داریم حداقل هزینه‌ها را پرداخت کنند تا مشکلی نداشته باشیم. امید بازیکنان و خانواده‌هایشان به همین پرداختی‌هاست، پس حداقل‌ها را به بازیکنان برسانند تا به نحو احسن کار را ادامه دهند. تا الان انگیزه همه بازیکنان به خاطر حمایت هواداران بوده اما در کنار آن، امیدوارم حمایت مالی هم صورت گیرد تا این هواداران را بیشتر از گذشته شاد کنیم.

*شما هم از زمانی که به نفت مسجدسلیمان آمدی، خیلی با انگیزه کار کردی و تا الان توانسته‌ای کلین‌شیت‌های زیادی داشته باشی و به تیم کمک زیادی کنی. فکر می‌کنی این کلین‌شیت‌ها تا چه زمانی ادامه داشته باشد؟

من خیلی وقت است که با خودم کنار آمده‌ام و همیشه از حق خودم گذشته‌ام. دیگر برایم ارزش ندارد که فکر کنم چه  اتفاقی می‌خواهد بیفتد و چه چیزی نیفتد. همه بازی‌ها سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. مهم نیست قرار است چه بلایی سر زندگی ورزشی‌ام بیاید. کارم را انجام می‌دهم و به مسائل دیگر فکر نمی‌کنم. من مثل سال‌های گذشته نمی‌گذارم اتفاقات غیرفوتبالی پیش بیاید که بخواهد روی کارم تأثیر بگذارد؛ در مسیر تیم ملی و رسیدن به مراحل بالاتر. تمام تمرکزم را در لحظه می‌گذارم و به اصطلاح در لحظه زندگی می‌کنم؛ اینکه بهترین عملکرد را داشته باشم که امیدوارم هواداران هم راضی باشند.

*هواداران بدون شک راضی هستند و شما آنقدر این روزها خوب کار می‌کنید که به نظر می‌رسد هدفی مثل رسیدن به تیم ملی داشته باشید.

ببینید من بازیکن ۱۸، ۱۹ ساله نیستم که سرمست شوم از اینکه رسیدن به تیم ملی می‌تواند به من خیلی خیلی کمک کند. نه، من گلری هستم که ۱۴، ۱۵ سال سابقه دارم و در تیم ملی و تیم‌های بزرگ هم بازی کرده‌ام. الان تمام تلاش و هدفم این است که بهترین عملکرد را داشته باشم. پس چنین مسائلی نمی‌تواند من را سرمست کند که از مسیر واقعی‌ام دور شوم.

* با این شرایط، یعنی رقابتی هم با بقیه دروازه‌بان‌های لیگ برتری نداری؟

نه، رقابت من با خودم است. اینکه بهتر از روز قبل باشم، وگرنه با هیچ‌کس رقابت ندارم. تنها کسی که می‌داند من چقدر توانایی دارم خودم هستم. فقط خودم می‌دانم چه توانایی‌هایی دارم و آن را هدایت می‌کنم در مسیر بهتر شدن و کمک به تیم. اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد مهم نیست. فقط امیدوارم از استعداد و توانم به بهترین شکل برای کمک به تیم و پیشرفت استفاده کنم که برای نرسیدن به رویاهایم به خودم خیانت نکنم. می‌خواهم به بهترین نحو از توانایی‌هایم استفاده کنم که به اهدافم برسم.

*موضوع مصدومیتت به کجا کشید؟

کمرم ۲ هفته است که درد دارد و به خاطر این یکی، دو بازی را از دست دادم. قبل از بازی با شاهین کمرم گرفت که آن موقع به خاطر درد تعویض شدم. الان فیزیوتراپی می‌کنم اما به خاطر درد زیاد مقابل فولاد با مسکن به میدان رفتم.

*در این بازی هم آنقدر خوب بودی که حتی فولادی‌ها به تعریف و تمجید از شما پرداختند و گفتند اگر سوشا مکانی نبود، می‌توانستند ببرند.

کاپیتان همیشه به من لطف دارد. من هیچ‌وقت به جواد نکونام نمی‌گویم نکونام و او همیشه برای من «کاپیتان» است. کاپیتان تیم ملی بوده که من در آن زمان از تجربیات او و فراز و نشیب‌های ورزشی‌اش خیلی چیزها یاد گرفتم. کاپیتان همیشه برای من کاپیتان می‌ماند. یکسری بازیکن هستند که وقتی فوتبال را کنار می‌گذارند همه را تحت تأثیر قرار می‌دهند. روز خداحافظی آنها خیلی منزجرکننده و سخت است. بازیکنانی مثل نکو، علی کریمی و مهدوی‌کیا که از آنها خیلی چیزها یاد گرفتم. کنار رفتن آنها از فوتبال خیلی سخت است اما آنها همیشه برای ما کاپیتان هستند. جواد نکونام یکی از کسانی است که مثل کریمی همیشه برای من قابل احترام است و همیشه به من لطف داشته و دارد. امیدوارم در مسیر مربیگری‌اش موفق باشد و برای کشورمان افتخارآفرینی کند.

*پس شاید همین علاقه به نکونام است که باعث شده اعتراضی به اشتباهات داوری و گل‌هایی که مردود شد نداشته باشی.

نه، من کلاً در چیزهایی که به من ربط نداشته باشد، دخالت نمی‌کنم. خیلی وقت است که این رویه را در پیش گرفته‌ام که فقط در زمینه کاری خودم صحبت کنم. من به عنوان بازیکن از این موضوع و اشتباهات داوری ناراحت شدم اما می‌دانم با صحبت کردن چیزی درست نمی‌شود و ۳ امتیاز برنمی‌گردد. پس اینکه بخواهم اعصاب خودم و هواداران را خرد کنم چیزی جز سردرد برایمان نمی‌گذارد. فقط باید این موضوع را کنار بگذاریم و به کسانی بسپاریم که به آن مرتبط هستند؛ کسانی که به آن بپردازند و کاری کنند که حق تیم‌های شهرستانی که هواداران‌شان دلخوشی جز این تیم ندارند، ضایع نشود.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.