صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / تالار اختصاصی معاملات بورس کالا در آذربایجان ‌غربی راه اندازی شد
تالار اختصاصی معاملات بورس کالا در آذربایجان ‌غربی راه اندازی شد

با همکاری کارگزاری توسعه کشاورزی؛

تالار اختصاصی معاملات بورس کالا در آذربایجان ‌غربی راه اندازی شد

کسب و کار نیوز-تالار اختصاصی شرکت کارگزاری توسعه کشاورزی به منظور انجام معاملات بورس کالای ایران در آذربایجان ‌غربی صبح امروز همزمان با برگزاری نهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی این استان و با حضور داود غفارپور نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان ‌غربی، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و حامد سلطانی‌ نژاد مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران راه اندازی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بورس کالا، نهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان ‌غربی صبح امروز در شرایطی برگزار شد که براساس مصوبات قبلی این شورا، تالار بورس کالا در استان آذربایجان غربی افتتاح شد.
داود غفارپور نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌ غربی در ابتدای این نشست ضمن خوش آمدگویی به حاضران و با اشاره به مصوبات جلسات گذشته در خصوص اهمیت راه اندازی تالار معاملات بورس کالا در آذربایجان ‌غربی گفت: راه اندازی بورس کالای استان جزو ضروریات اصلی به منظور تسهیل تجارت و حمایت از تولیدکنندگان سطح استان به شمار می رفت که امروز این رویداد مهم اجرایی شد.
به گفته غفارپور، ارزش صادرات انواع محصولات از استان طی سال ۱۳۹۷ به بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید که بخشی از این صادرات می تواند از طریق بورس کالا انجام شود.
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر جایگاه تولید در اقتصاد آذربایجان‌ غربی گفت: ما می خواهیم در استان آذربایجان‌ غربی، اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم و به مبادله شفاف کالاها روی بیاوریم که با راه اندازی بورس کالا در استان، مقدمات رسیدن به این اهداف فراهم شد.
قاضی پور افزود: پیش ‌بینی می ‌شود امسال در صورت برطرف شدن برخی موانع، ارزش صادرات آذربایجان ‌غربی به دو میلیارد دلار برسد که بورس کالا می تواند در رشد ارقام صادراتی استان کمک کننده باشد.
حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران نیز در این نشست، با اشاره به آمار مطلوب صادرات آذربایجان‌ غربی گفت: آذربایجان ‌غربی از استان هایی است که همزمان با چند کشور مراوده تجاری با حجم بالا دارد و دارای موقعیت ترانزیتی ویژه ای است. براساس آمارها نیز طی ۵ ماهه سال جاری بالغ بر ۶۰۰هزار تن کالاهای غیر نفتی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار از آذربایجان غربی صادر شده است که با راه اندازی تالار معاملات بورس کالا در این استان، امکان انجام مبادلات در بستری شفاف و الکترونیکی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان فراهم شد.
مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار داشت: انواع محصولات کشاورزی و پتروشیمی در صدر آمار صادرات آذربایجان غربی قرار دارند که عمده محصولات نیز به عراق، ترکیه، گرجستان، آذربایجان و پاکستان صادر می شود و بورس کالا می تواند نقش موثری در توسعه همکاری های تجاری و بازرگانی میان ایران و کشورهای همسایه به منظور تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد بازاری شفاف، مطمئن و کاهش ریسک و هزینه های مبادلاتی داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.