صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / فروش ۳۰ میلیارد تومان سفته و برات در پایتخت
فروش ۳۰ میلیارد تومان سفته و برات در پایتخت

فروش ۳۰ میلیارد تومان سفته و برات در پایتخت

کسب و کار نیوز-براساس آمار بانک مرکزی، بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان سفته و برات در ۶ ماه ابتدای سال در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۳۵.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.



به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، بر اساس آمار بانک مرکزی بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان سفته و برات در شهریورماه ١٣٩٨ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل ۷ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین در ۶ ماه اول سال ١٣٩٨ بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۳۵.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در شهریورماه ١٣٩٨ معادل ۴۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۹ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۴۸ و ۴۹.۲ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد و مبلغ به ترتیب ۵۰.۱ درصد و ۳۲.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۳.۳ درصد و ۷.۲ درصد کاهش داشته است.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در شهریورماه ١٣٩٨ به عدد ۱۰۲.۴ رسید. عدد شاخص مذکور در شهریورماه ١٣٩٧ معادل ۷۳.۶ بوده است. در شش ماه اول سال ١٣٩٨ معادل ۳ هزار و ۴۰۰ برگ سفته و برات بـه مبلغی معادل ۷۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان در شهر تهران واخواست شد.

در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۱.۲ و ۶۴.۷ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب ۱۳.۲ درصد و ۴۱.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در شش ماه اول سال ١٣٩٨ به عدد ۹۳.۲ رسید. عدد شاخص مذکور در شش ماه اول سال ١٣٩٧ معادل ۱۲۴.۱ بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.