صفحه اصلی / سرخط خبرها / بیش از ۱۷.۴ میلیون تن کنسانتره آهن تولید شد
بیش از ۱۷.۴ میلیون تن کنسانتره آهن تولید شد

بیش از ۱۷.۴ میلیون تن کنسانتره آهن تولید شد

کسب و کار نیوز- آمارهای سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در مدت ۶ ماهه نخست امسال مربوط به هشت واحد بزرگ معدنی، گویای تولید ۱۷ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۱۳ تن کنسانتره سنگ آهن است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، بررسی جداول آماری پارسال نشان می دهد که توسط هشت واحد بزرگ معدنی در مدت ۶ ماهه نخست ۱۸ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۳۵۰ تن کنسانتره سنگ آهن تولید شده بود و در پایان ۹۷ در مجموع رقم ۳۵ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۷۸۰ تن ثبت شد.

آمار مورد بررسی مربوط به واحد های معدنی سنگ آهن جلال آباد ( ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر زرند – کرمان)، چادرملو (یزد)، سیرجان ۲، سنگ آهن مرکزی (بافق – یزد)، میشدوان (بافق – یزد)، گل گهر(سیرجان – کرمان)، سنگ آهن سنگان (خراسان رضوی) مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی (چاه گز) است.

میزان سنگ آهن خام استخراجی در ۶ ماهه نخست امسال ۳۰ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۳۰ تن ثبت شد و رقم سنگ آهن ارسال شده به واحد های تولیدی هم رقم ۱۷ میلیون و ۹۵۶ هزار و۱۲۵ تن بود.

برپایه آمار مندرج سازمان ایمیدرو در ۶ ماهه ارقام تولید کنسانتره سنگ آهن توسط واحد سیرجان ۲ ثبت نشده، اما آمار استخراج و ارسال سنگ آهن درج شده است.

براساس آمار ۶ ماهه امسال از واحدهای یاد شده، گل گهر با هشت میلیون و ۱۷۴ هزار و ۵۸۰ تن کنسانتره سنگ آهن ۴۶.۹ درصد کل تولید این دوره را به خود اختصاص داد و پس از آن چادرملو با پنج میلیون و ۳۳۵ هزار و ۶۰۶ تن در جایگاه دوم و سنگ آهن مرکزی نیز با ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۳۶۶ تن در رتبه سوم جای گرفته است.

پارسال میزان کنسانتره سنگ آهن ارسال شده به واحد های تولیدی ۳۴ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۱۵۸ تن را نشان می دهد.

آمارهای پیشین میزان ذخایرسنگ آهن کشور را بالغ بر ۳.۲ میلیارد تن ثبت کرده بود که از این رقم ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تن قطعی و بقیه احتمالی بود.

چین بزرگترین تولید کننده فولاد جهان، ‌پیش از وضع عوارض ۲۵ درصدی بر صادرات کنسانتره سنگ آهن ایران، افزون بر ۹۰ درصد صادرات کشورمان را جذب می کرد و پارسال بالغ بر ۱۴.۷ میلیون تن از صادرات ایران را به خود اختصاص داد و در واقع ۱.۴ درصد از کل واردات کنسانتره سنگ آهن این کشور بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.