صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / یک کارت ویزیت حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟
card

یک کارت ویزیت حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

کسب و کار نیوز - فراوان گفته‌اند و شنیده‌ایم که علی رغم حرکت دنیا به سمت و سوی فعالیت‌های مجازی، باز این طرح و نقش‌های چاپی هستند که در بزنگاه‌ها گلیم کسب و کار یا برندهای مختلف را از آب بیرون می‌کشند.

کسب و کار نیوز – در این میان، یکی از مهم‌ترین چاپ‌های کاغذی، کارت ویزیت است. نوشته‌ حاضر، به طور ویژه نکات فنی طراحی و چاپ کارت ویزیت‌های حرفه‌ای را در بردارد و پس از آن، به امور جانبی موضوع نظیر چاپ فوری کارت ویزیت، انتخاب چاپ افست یا چاپ دیجیتال و معرفی مجموعه چاپی قابل اعتماد برای ثبت سفارش پرداخته می‌شود. به خصوص اگر صاحب یک کسب و کار نوپا هستید یا اینکه خود به عنوان مدیر مارکتینگ فعالیت دارید؛ همراهی ما تا انتهای نوشته خالی از لطف نخواهد بود.

مقدمه، معجزه یک کارت چند سانتی متری

شاید باورش سخت باشد اما یک کارت ویزیت کوچک می‌تواند به طور تمام و کمال نماینده کسب و کاری عظیم باشد. باید توجه داشت، منظور از این گزاره نمایش تمامی قصه نیست و موضوع محدود به ارائه یک تصویر حرفه‌ای از کاری که انجام می‌شود است. اگر کارت ویزیت صحیح و دقیق ساخته و پرداخته شود؛ می‌توان انتظار داشت که در بازه زمانی محدودی، مخاطبان افزایش یابند و بازدیدکنندگان تبدیل به مشتری‌هایی وفادار شوند.

کارت ویزیت استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیش از آنکه موضوع را به طور تخصصی بشکافیم؛ ذیل چند بند، چکیده‌ای از ویژگی‌های کارت ویزیت‌های استاندارد ارائه میدهیم:

  • مهم‌ترین المان کارت ویزیت‌های حرفه‌ای، لوگو سازمانی است. این لوگو باید مهمترین عنصر کارت باشد؛ حتی در چاپ فوری کارت ویزیت
  • کارت ویزیت‌های درجه یک همه ساده طراحی و چاپ می‌شوند. وجود اطلاعات اضافی مخاطب را سردرگم کرده و حوصله او را سرمی‌برد.
  • نام، نشان، آدرس و کانال‌های ارتباطی مشتریان ثابت صفحه پشت و روی کارت ویزیت هستند.
  • نوشته‌های قرار گرفته روی کارت ویزیت همه باید خوانا باشند.
  • در اخر اینکه، رنگ بندی کارت ویزیت هم تنها باید یک، دو یا نهایتا سه ترکیب داشته باشد.

چه نکاتی را در ارتباط با استفاده از کارت ویزیت رعایت کنیم؟

به فرض اینکه شما خدمات چاپ فوری کارت ویزیت را دریافت کرده‌اید و همین حالا تیراژ قابل توجهی چاپ در اختیار دارید. صرف این مساله نیز شما را به موفقیت و هدف مد نظر نمی‌رساند؛ بلکه باید مواردی نظیر مطالب زیر را در نظر داشته باشید:

  • حتما به هر نفر بیش از یک کارت بدهید. با این کار او نیز می‌تواند کارت یا کارت‌های بعدی را به دیگران برساند.
  • در تمامی مکاتبات که با سربرگ اداری خود انجام می‌دهید؛ یک کارت ویزیت نیز قرار دهید.
  • همراه داشتن کارت ویزیت مطلبی است ضروری. اگر همواره با خود کارت ویزیت همراه داشته باشید می‌توانید در بزنگاه‌ها آن را رو کنید و تاثیری فوق العاده بگذارید.

خلاقیت را چاشنی کار کنید

برای آنکه کارت ویزیت‌هایی جذاب و دوست داشتنی داشته باشید؛ نیاز است تا خلاقیت را به کار گرفته و چاپ‌هایی زیبا بسازید. در این قسمت، ذیل چند بند تکنیک‌هایی کلی برای طراحی کارت ویزیت ارائه کردیم. توجه داشته باشید؛ ساخت این محصولات محدودیت زمانی ندارد و گاهی می‌توان پیچیده‌ترین‌ها را با چاپ دیجیتال به شکل فوری اختیار کرد.

  • حتما لازم نیست که کارت ویزیت تک روی ساده داشته باشید. می‌توانید کارت خود را به شکل یک بروشور کوچک و با قابلیت تا شدن آماده کنید.
  • در صورتی که کار شما خیلی رسمی و جدی نیست؛ می‌توانید فانتزی عمل کنید. به عنوان مثال یک شیرینی فروشی می‌تواند کارت‌هایی به شکل شیرینی و یک مکانیک، کارت ویزیتی به شکل ماشین و آچار و ابزار بسازد.
  • وجود برجستگی در چاپ دیجیتال و افست امری است که اخیرا به تکنولوژی‌های چاپ اضافه شده است. به خصوص برای برندهایی که در امور پرده، پارچه، موکت و غیره فعالیت دارند؛ بهره گیری از حس لامسه توامان با گرافیک، فوق العاده خواهد بود.
  • در آخر اینکه، هر طرح و نقشی را در بالاترین کیفیت اختیار کنید. تفاوتی ندارد که چاپ فوری کارت ویزیت را سفارش داده باشید یا در زمانی معمولی طلب سرویس کنید؛ کار باید با استفاده از متریال درجه یک و دستگاه‌های مدرن آماده شود.

مجتمع چاپ روتا؛ چاپخانه مورد اطمینان

حال که با مسائل فنی چاپ کارت ویزیت آشنا شدیم؛ زمان آن است که مرجعی تخصصی، قابل اعتماد و آزمون‌پس داده معرفی کنیم. انتخاب ما از بین تمامی چاپخانه‌های دیجیتال موجود در بازار، مجتمع چاپ روتا بوده است. ویژگی‌های خاصی این امر را سبب شده‌اند که ما مشروح آن‌ها را در بندهای زیر ارائه می‌دهیم:

  • شناخت هدف برند از چاپ کارت ویزیت
  • طراحی کارت ویزیت‌های ساده اما زیبا
  • نمایش کانال‌های ارتباطی به جذاب‌ترین طریق ممکن
  • توانایی نمایش برند در حرفه‌ای ترین قالب ممکن
  • امکان چاپ فوری کارت ویزیت در تیراژ بالا
  • ارائه خدمات چاپ دیجیتال و افست برای کیفیت و تیراژهای مختلف
  • امکان طراحی لوگو همزمان با طراحی و چاپ کارت ویزیت (مخصوص استارتاپ‌ها)
  • طراحی فونت اختصاصی برای برند
  • رنگ شناسی و پدید آوردن هارمونی‌های نو در کارت
  • بهرهگیری از متریال درجه یک موجود در بازار
  • پشتیبانی کامل در تمامی مراحل

جمع بندی و کلام آخر

در این نوشته به طور جامع، ذیل چند عنوان نکات فنی طراحی و چاپ کارت ویزیت را ارائه کردیم. همچنین، مجتمعی تخصصی به نام چاپ روتا برای اختیار کردن کارت ویزیت‌های درجه یک معرفی شد. امید است مطالعه سطرهای بالا شما را در راه مارکتینگ و گسترش کسب و کار یاری کند.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش قیمت نان با پایان ماه رمضان

به گزارش کسب و کار نیوز، هر ساله در آغاز سال همراه با افزایش نرخ …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *