صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / محبوب‌ترین گل عمر مسی؛ گلی از ماه
محبوب‌ترین گل عمر مسی؛ گلی از ماه

وقتی دهان فن درسار باز ماند

محبوب‌ترین گل عمر مسی؛ گلی از ماه

کسب و کار نیوز : لیونل مسی ستاره بزرگ بارسلونا بهترین گل خود از میان بیش از ششصد گلی که با پیراهن بارسلونا به ثمر رسانده را انتخاب کرده و به گلی اشاره می‌کند که حدود یک دهه پیش به ثمر رسانده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, لیونل مسی که در دوران طولانی درخشش خود با پیراهن بارسلونا برای این تیم بیشتر از ۶۰۰ گل به ثمر رسانده در پاسخ به سوالی درباره اینکه بهترین گل او با پیراهن این تیم برایش کدام گل بوده به گلی اشاره می‌کند که در حدود یک دهه پیش، در فینال چمپیونزلیگ ۲۰۰۹ در بازی مقابل منچستریونایتد با ضربه سر به این تیم زده است.

مسی می‌گوید ضربه سر او در آن بازی که در استادیو الیمپیکو شهر رم زده شد و از بالای سر ادوین فن‌در سار وارد دروازه یونایتد شد به بارسا کمک کرد چرخه تحول خود زیر نظر پپ گواردیولا را کامل کند. بارسا در آن سال برای اولین بار موفق شد در سه رقابت لالیگا، کوپا دل‌ری و لیگ قهرمانان به قهرمانی برسد.

مسی در این باره گفت:” گل مورد علاقه من فقط جذاب نیست بلکه اهمیتی فراتر از این دارد. گلی که به عنوان بهترین گل خودم انتخاب می‌کنم گلی بود که در فینال چمپیونزلیگ به ثمر رسید و به ما کمک کرد چرخه تحول‌مان زیر نظر پپ گواردیولا را تکمیل کنیم و هر سه جام ممکن را ببریم، اتفاقی که پیش از آن موفق نشده بودیم به آن برسیم. آن گل نقطه پایان یک بازی درخشان بود”.

ستاره آرژانتینی بارسلونا در ادامه صحبتهایش گفت:” من کسی نیستم که بخواهم دائم جلوی دروازه حریف بمانم. من دوست دارم از عقب به سمت دروازه بیایم، با توپ تماس داشته باشم و خلاقیت به خرج بدهم ولی در عین حال به موقع رسیدن به موقعیت‌های عالی و گل زدن را هم دوست دارم. من این را یاد گرفته‌ام که در جریان بازی چطور باید خودم را تنظیم کنم و لحظه مناسب را پیدا کنم. بعضی لحظه‌ها هست که لازم نیست وارد جریان بازی شوم و در آن مشارکت کنم. به همین خاطر منتظر می‌مانم تا لحظه مناسب برای وارد شدن به جریان بازی از راه برسد”.

بارسلونا در فینال چمپیونزلیگ ۲۰۰۹ موفق شد منچستریونایتد را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد تا مانع از آن شود که شیاطین سرخ برای دومین سال پیاپی قهرمانی این رقابتها را به خود اختصاص دهند.

مسی بعد از آن بازی گفت که با توجه به حضور ریو فردیناند در خط دفاعی منچستریونایتد گلزنی به این تیم به نظر او غیرممکن می‌آمد. جالب اینجا است که مسی با قدی به مراتب کمتر از فردیناند روی گلی که حالا از آن به عنوان بهترین گل دوران فوتبالی خود در بارسا یاد می‌کند موفق شد روی سر او بلند شده و ضربه سر بزند.

نکته جالب دیگر اینجا است که تا پیش از آن بازی، اکثر کارشناسان معتقد بودند مسی در هوا بسیار ضعیف است و این را یکی از نقاط ضعف اصلی او می‌دانستند. تا آنکه ستاره جوان آرژانتینی آن شب نشان داد که حتی در ضربات هوایی می‌تواند اساتیدی مثل ریو فردیناند و ویدیچ را مغلوب کرده و برای بارسا با ضربات سر گلهای کلیدی را به زیبایی به ثمر برساند.

این واقعیت که بارسا با این پیروزی، که گل مسی آن را قطعی کرد، از این نظر کار بزرگی کرد که اگر موفق به پیروزی نمی‌شد، یونایتدی‌ها به اولین تیمی تبدیل می‌شدند که توانسته دو سال پیاپی قهرمانی در چمپیونزلیگ را جشن بگیرد. ولی شاگردان گواردیولا و لیونل مسی این رویای یونایتد را نقش بر آب کردند تا به قول مسی چرخه موفقیت‌شان با گواردیولا را با یک پیروزی بزرگ به پایان برسانند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.