صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کشته شدن بغدادی، باعث توقف فعالیت گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه نمی‌شود
کشته شدن بغدادی، باعث توقف فعالیت گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه نمی‌شود

کشته شدن بغدادی، باعث توقف فعالیت گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه نمی‌شود

کسب و کار نیوز - اصغر زارعی با بیان اینکه طی این سال‌ها چندین بار خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی منتشر شده ولی هر بار پس از مدتی تکذیب شده است، خاطرنشان کرد: این بار آقای ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا با پوشش رسانه‌ای وسیع ادعا کرد که ابوبکر بغدادی توسط نیروهای آمریکایی کشته شده و از او تست DNA گرفته شده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی  ادامه داد: کشته شدن ابوبکر بغدادی تأثیری بر روند فعالیت گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه نخواهد داشت چنانکه پیش از این نیز شاهد بودیم پس از کشته شدن اسامه بن‌لادن توسط آمریکایی‌ها فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه متوقف نشد و شاهد سر برآوردن گروه‌های تکفیری و تروریستی جدیدی بودیم.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه کارکرد خبر منتشر شده در ارتباط با مرگ ابوبکر بغدادی یک برگ انتخاباتی برای فریب افکار عمومی آمریکا از سوی ترامپ است، گفت: در سال ۲۰۱۱ اوباما ادعا کرد که  اسامه بن لادن توسط نیروهای آمریکایی کشته شده و از این موضوع به عنوان یک برگ برنده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ استفاده کرد. اکنون نیز ترامپ می‌خواهد از این موضوع به عنوان یک برگ انتخاباتی در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا استفاده کند و قطعا در این ارتباط هدفش مقابله با تروریسم نیست .

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته پس از مرگ رهبران گروه‌های تروریستی شاهد این بوده‌ایم که فعالیت گروه‌های تکفیری ادامه پیدا کرده و بعضا شتاب بیشتری گرفته است،‌ اظهار کرد : باید به این موضوع توجه داشت که حامی اصلی بسیاری از این گروه‌های تروریستی آمریکایی‌ها هستند و وقتی که تاریخ مصرف این گروه‌ها تمام می‌شود دولت واشنگتن تلاش می‌کند با مطرح کردن ادعای کشتن آن‌ها ازاین موضوع استفاده انتخاباتی کند.

زارعی با بیان اینکه افکار عمومی جهان نسبت به این فریب‌های رسانه‌ای آگاهی دارند، گفت: چنانکه می‌بینید طی ۲۴ ساعت گذشته تردیدهای جدی در مورد ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر کشته شدن بغدادی مطرح شده است، چنان که  برخی از منابع اطلاعاتی روسیه اعلام کرده‌اند  در چند روز گذشته عملیات هوایی در منطقه‌ای که محل اختفای ابوبکر بغدادی بوده صورت نگرفته است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه با تأکید بر اینکه باید توجه داشته باشیم کشته شدن ابوبکر بغدادی تأثیری در روند فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در منطقه نخواهد داشت، گفت: آمریکایی‌ها در حال حاضر سیاست ایجاد بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه را به جد پیگیری می‌کنند. چنانکه شاهد سوءاستفاده آن‌ها از اعتراضات مردم لبنان،‌ عراق در راستای تأمین خواسته‌های خودشان هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.